سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

معاون صدای رسانه ملی خبر داد؛

جمع‌آوری ۶ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی

سینماپرس: آیین پایانی پویش مردمی مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، امروز سه شنبه ۲۶ تیرماه در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین پایانی پویش مردمی مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در برنامه «قرار آسمانی» شبکه رادیویی ایران در ماه رمضان آغاز شده بود امروز ۲۶ تیر در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در این آیین با بیان ویژگی ماه مبارک رمضان و فضای معنوی آن گفت: در ماه مبارک رمضان تمایل مردم به کارهای خیر بیشتر است و پویش مردمی مشارکت در آزادی زندانیان بر مبنای همین امر در رادیو سراسری ایران آغاز و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

وی همچنین از اقدام رادیو سلامت برای پویش ۶۰۳۰ و پیشگیری از حوادث جاده‌ای  نیز یاد کرد که آثار خوبی به همراه داشته است.

معاون صدا راه اندازی پویش مردمی مشارکت در آزادی زندانیان غیرعمد و استقبال خوب مردم را نشانه آمادگی معاونت صدا برای برداشتن گام‌های اجرایی دانست که علاوه بر مأموریت رادیو برای برنامه سازی می‌تواند حرکتی موثر برای رفع مشکلات باشد.

وی اعلام کرد: در یک سال گذشته حدود ۳۳ دقیقه به میانگین زمان شنوندگان برنامه‌های رادیو افزوده شده است. در این پویش مردمی بیش از ۶ هزار نفر از مردم مشارکت داشته اند که با وجود محدودیت هایی در سامانه جلب کمک های آنان نظیر محدودیت مبلغ تا سقف ۲۰۰ هزار تومان و استفاده از شماره سامانه فقط یک بار در روز، رقم قابل توجهی برای آزادی زندانیان جمع‌آوری کرده‌اند.

شاه آبادی رقم کمک های مردمی را که در این پویش از این سامانه و یا به طور مستقیم از طریق برقرای ارتباط با سازمان زندان ها جلب شده است حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در گام اول این پویش و با پخش فقط ۱۷ قسمت در برنامه «قرار آسمانی» این رقم جمع شده قابل توجه است.

 محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران نیز در این مراسم رسانه رادیو را رسانه مردم خواند و اظهار کرد: علاقه مردم به امور خیر و کارهای خداپسندانه خصوصا در ماه مبارک رمضان عزم راه اندازی این پویش را در رادیو ایران و برنامه ویژه قرار آسمانی ایجاد کرد و میزان مشارکت مردم در این پویش به ما نشان داد که چقدر می توان از این بستر برای امور خیر دیگر نیز بهره برد.

وی از تداوم این پویش ها در رادیو خبر داد که می تواند در زمینه کارهای فرهنگی نظیر ساخت کتابخانه های روستایی یا امور بهداشتی نظیر احداث بیمارستان و درمانگاه ها در مناطق محروم آثار خوبی داشته باشد.

 در این مراسم از خیرانی که در آزادی زندانیان مشارکت داشته اند، مدیر امور رسانه سازمان زندان‌ها، معاون امور مجلس و استان ها و مدیر روابط عمومی وزارت دادگستری و برخی هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می کنند نیز دعوت شده بود.

در پایان مراسم نیز از تهیه کننده برنامه «قرار آسمانی» و دیگر برنامه سازان ماه مبارک رمضان قدردانی شد و چک مبلغی که از سامانه کمک های مردمی این پویش جمع‌آوری شده بود به نماینده قوه قضاییه در این زمینه داده شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.