یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

پاسخ مدیرگروه اجتماعی شبکه ۳ سیما به حاشیه‌هایی درباره پویول، یاسی اشکی و ممنوع التصویری استیلی

مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما در برنامه «حالا خورشید»

سینماپرس: «ناصر کریمان» مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما با حضور در برنامه «حالا خورشید» به سوالات و پیامک های مخاطبان پاسخ داد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «حالا خورشید» در نوبت عصر امروز یکشنبه ۲۴ تیرماه با حضور ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما آغاز شد و وی در این برنامه به سوال های پیامکی مردم که توسط رضا رشیدپور مطرح می شد پاسخ می داد.

وی در ابتدا در پاسخ به اولین سوال چالشی در این برنامه از طرف مردم درباره حضور یاسی اشکی و اینکه سخنانش دروغ بوده است، عنوان کرد: «ماه عسل» برنامه ای با عقبه ۱۲ ساله است. درمورد یاسی اشکی باید این توضیح را ارایه کرد که این سوژه از طرف مسئولان وزارت بهداشت به برنامه معرفی شد. از طرف وزارت بهداشت گفته شد که او فعالیتی را تحت پوشش وزارت بهداشت انجام می دهد که یک دغدغه و ضرورت است.

کریمان اضافه کرد: اگرچه یاسی اشکی از طرف وزارت بهداشت مطرح شد اما ما باید استعلاماتی را می گرفتیم که روند آنها هم طی شد و بعد این سوژه در برنامه حضور یافت.

وی در جواب یکی از پیامک ها که این برنامه را دروغ عنوان کرده بود: حواشی ای پیش آمد و اگر شما تعقیب کرده باشید وزیر بهداشت چند بار مصاحبه کرد و از پخش این برنامه تشکر کرد و بیان شد که سوژه از دغدغه های وزارت بهداشت بوده است.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما در واکنش به نبود اطلاع رسانی درباره مناظره ای که قرار بود درباره حضور یاسی اشکی مطرح شود و لغو شد، گفت: یک هزینه رسانه ای صورت گرفته بود و نمی خواستیم بیشتر دامن زده شود و اگر مطلبی می گفتیم درباره چرایی برگزار نشدن مناظره و اینکه به طور مثال یک نفر از طرفین آماده نبود، اصل موضوع تحت فشار قرار می گرفت.

وی افزود: وقتی وزارت بهداشت بیان می کند که این واکسن باید در داخل کشور تولید شود و یک نیاز است باید وزارت بهداشت به عنوان یک مرجع محسوب شود.

کریمان که به عنوان نماینده شبکه سه در این برنامه حضور یافته بود در بخش دیگر برنامه درباره جلوگیری از حضور پویول کاپیتان تیم ملی اسپانیا و اینکه موهای بلندش مانع حضورش شده است، تصریح کرد: فکر می کنید بحث های ظاهری اینقدر مهم است؟ آیا دغدغه ما موی پویول است؟

وی همچنین در پاسخ به پرسش رشیدپور درباره تتوی این بازیکن اظهار کرد: مگر نمی شد با قاب بندی این مساله را درست کرد؟ من فکر می کنم این موضوع دچار حاشیه سازی رسانه ای شد.

کریمان درباره دلیل اصلی این مساله اظهار کرد: خود شما هم در برنامه مساله ارز و اقتصاد را پیگیری می کنید و با توجه به مشکلات معیشتی مردم در این روزها و رقم هایی که بابت حضور پویول در برنامه مطرح شد ما فکر کردیم که آیا صلاح است او به برنامه دعوت شود یا خیر.

وی با بیان اینکه میرباقری معاون سیما نیز همان زمان توضیحاتی را ارایه کرد، افزود: اعداد و ارقامی بابت دعوت از پویول به برنامه مطرح شد که ما با وضعیت اقتصادی حال حاضر فکر کردیم شاید به مصلحت نباشد او در برنامه حضور یابد. البته من از عادل فردوسی پور تشکر می کنم و تلاش های زیادی هم در این یک ماه انجام داد و رضایتمندی مخاطبان را بدست آورد و با اقبال بسیار خوبی مواجه شد. شما تهیه کنندگان به دنبال این هستید که بهترین برنامه را بسازید.

کریمان در بخش دیگری با اشاره به رویکرد حمایت از کالای ایرانی گفت: آیا به مصلحت است در این فشار اقتصادی تبلیغ کالای خارجی کنیم یا هزینه ارزی را بالا ببریم. ما در نابسامانی ها باید همراه مردم باشیم.

کریمان درباره انتقاد یکی از نمایندگان مجلس با نام غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت به مستند «صدای مردم» که گفته بود این برنامه در راستای مقاصد سیاسی صدا و سیما تولید شده است و صداهای مختلف از آن شنیده نمی شود، گفت: بگذارید به این سوال اینگونه پاسخ بدهم سوال من از خود شما این است که اگر در جامعه ما اتفاقی صورت بگیرد و مردم در حوزه های مختلف اعتراضی داشته باشند، ما نباید آن را پخش کنیم؟ آیا مجلس خانه ملت است یا نه؟ آیا نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که اعتراض مردم دیده شود یا نه؟

وی افزود: من بارها به خود شما اعلام کرده ام که شأن یک برنامه این است که صدای مردم در تار و پود آن شنیده شود از همین رو ما همواره تاکید کرده ایم که آیتمی در برنامه شما باشد که هرروز صدای مردم پخش شود.

کریمان درباره راوی این برنامه که حسین یکتا بود گفت: من حسین یکتا را مردی می بینم که در زلزله کرمانشاه می خواست مشکلات مردم شنیده شود بنابراین این را نمی پذیرم که این برنامه وجه سیاسی داشت چون طی آن صدای مردم شنیده شد. به طور کلی مهم این است که در یک برنامه صدای مردم پخش شود و مسئولان این مطالبات را بشنوند. درباره انتقاد ایمن آبادی هم باید بگویم که و در حال حاضر یک گرایش سیاسی دارد که آن را مقابل یک گرایش سیاسی دیگر قرار می دهد بنابراین در حال حاضر یک انتفاع رسانه ای صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ما باید در صدا و سیما طرح مطالبه کنیم  از همین رو ایمن آبادی به عنوان نماینده مردم باید به دنبال حل مشکلات باشد نه ماهیگیری از این مشکل، چرا به دنبال مشکل مردم نیستیم؟ این موضوع نشان می دهد که هدف او  هم حمایت از مردم نبوده  بلکه به دنبال سیاسی کاری به نفع جناح خود است.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه عنوان کرد: رویکرد جدید ما در مجموعه رسانه حضور مردم در صدا و سیما است. فارغ از این بحث های جناحی و حزبی باید ببینیم منفعت مردم چیست؟ در همین باره سفرهای استانی دولت را مثال می زنم آیا ما باید سفرهای استانی دولت را پوشش بدهیم یا نه؟ ما در صدا و سیما همت گذاشته ایم که کارهای دولت مردان را پوشش بدهیم چون ایجاد امید می کند.

در این بخش رشیدپور تاکید کرد که رساندن صدای مردم مهمتر از بگو مگوهای سیاسی است و کریمان در پاسخ به او گفت: ما می گوییم باید این صدا شنیده شود چه با آقای یکتا چه بدون او به شرط اینکه کار سیاسی و استفاده ابزاری نشود بنابراین نیت ارایه خدمات و شنیده شدن صدای مردم است.

کریمان در بخش دیگر از این برنامه درباره پخش اعترافات دختر اینستاگرامی از شبکه یک عنوان کرد: این موضوع مربوط به شبکه دیگری است که مسئولیت آن با من نیست ولی اساسا هر نوع تکنولوژی در کشور  قالب فرهنگی خود را دارد و باید به فرهنگ استفاده آن هم توجه کنیم. اگر ما به حوزه فضای مجازی توجه می کنیم باید فرهنگ مصرف آن را هم به مردم القا کنیم اما در همین ماجرا هم یک بخش هایی ممکن است باعث ایجاد ناامیدی در مردم شود از همین رو باید فرهنگ مصرف از این ابزارها توسط رسانه ترویج شود.

در همین بخش رشیدپور ضمن اشاره به پخش ماجرای نوسانات ارزی در شبکه مجازی تاکید که در این ماجرا جوان های ایرانی به صورت درست از فضای مجازی استفاده کردند.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه در واکنش به این مطلب اظهار کرد: اتفاقا به نظرم پخش این موضوع در شبکه های مجازی باعث ایجاد تلاطم و نیاز کاذب در مردم شد برای مثال سوال من این است که برای باید به طور مداوم دغدغه فردی که در جامعه زندگی می کند، ارز باشد؟

در بخش دیگر از این برنامه رشیدپور درباره ممنوع التصویری حمید استیلی سوال که در جریان سفر او به مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه رخ داده بود و وی با یکی از شبکه های خارجی مصاحبه کرده بود.

کریمان در پاسخ به این موضوع گفت: این موضوع هم تقصیر فضای مجازی بود چه کسی گفته او ممنوع التصویر است؟ بچه های شبکه ورزش می توانند بگویند که آیا او ممنوع التصویر بود یا نه؟ به طور کلی باید بگویم که کار تهیه کنندگی یک برنامه کار سختی است چراکه  ممکن است یکی از آنها با دیدن چنین مصاحبه ای اینطور استنباط کنند که اگر کسی با شبکه خارجی مصاحبه کند ممنوع التصویر می شود.

رشیدپور در این بخش حمید استیلی را روی آنتن آورد و از او پرسید که چه کسی به شما گفت ممنوع التصویر هستید؟

استیلی در پاسخ به این پرسش گفت: ما در روسیه بودیم و بعد از بازی اول ایران بیرون از استادیوم گزارشگری از سوی شبکه من و تو آمد و با من درباره فوتبال مصاحبه کرد پس از این مصاحبه ما به هتلی آمدیم که اتفاقا بچه های تیم ملی هم در آنجا بودند در آنجا آقای میثاقی گزارشگر برنامه شبکه سه را دیدم اما او هیچ مصاحبه ای با من نکرد به همین دلیل یکی از بچه ها از او پرسید که چرا با ما مصاحبه نمی کنید؟. طبق آنچه که دوستم به من گفت آقای میثاقی به او گفته بود به خاطر مصاحبه ای که با  شبکه من و تو داشته ام آنها نمی توانند با من مصاحبه کنند البته من به شخصه با میثاقی صحبت نکردم و از  نپرسیدم که ممنوع التصویر هستم یا نه. سپس ما به ایران آمدیم و بعد از ورودم به ایران شبکه های ایرانی با من مصاحبه کردند اما به یاد دارم که در برنامه ای که در منطقه نازی آباد یکی از گزارشگران به بچه های ما گفته بودند من ممنوع التصویر هستم البته به نظرم در اینجا سلیقه اعمال شده بود با همه این اوصاف من روز گذشته ۲۳ تیرماه به شبکه ورزش رفته بودم با این وجود از پیگیری های مردم و شما تشکر می کنم.

سپس کریمان درباره این موضوع بیان کرد: همان زمان روابط عمومی سازمان موضع گرفت و توضیح داد ولی گویا به شایعه بیشتر توجه می شود.

رشیدپور در واکنش به گفته کریمان اظهار کرد: این به این دلیل است که شما مدیران دوست دارید همه پاسخگو باشند به جز خودتان.

کریمان در پایان بیان کرد: نباید استفاده ابزاری از رسانه خودمان کنیم یکی از رسالت های ما در رسانه پیگیری مطالبات مردم است و باید این موضوعات  در اولویت باشند اما ما پاسخگوی سوالات مردم هستیم ولی بهتر است بحث فرهنگ نقدپذیری را در همه جا داشته و درخدمت مردم باشیم و فرصت پاسخ را از سازمان خودمان نگیریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.