جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

وقتی شاعر آلبالوها سینماگران را میزان الحراره خواند! / کواکبیان و دعوت به شورش در جشن مدیران تولید سینما

مصطفی کواکبیان

سینماپرس: از جمله حاشیه های جالب هفدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران، حضور پُررنگ و فراگیر چهره­ های سیاسی وابسته به جریان موسوم به اصلاحات و بالاخص برخی وکیل­ الدوله­ های شاخص کنونی در مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش سینماپرس، از جمله حاشیه های جالب هفدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران، حضور پُررنگ و فراگیر چهره­ های سیاسی وابسته به جریان موسوم به اصلاحات و بالاخص برخی وکیل­ الدوله­ های شاخص کنونی در مجلس شورای اسلامی بود.

در این میان فراهم آمدن سخنرانی برای یکی از نمایندگان کنونی مجلس از حوزه انتخابیه تهران، که پیش از این سابقه­ ی جوگیری در میان اهالی سینما و سرودن شعر "فصل گیلاس" را نیز در سابقه خود داشته است، به یکی از حاشیه­ های جذاب این جشن مبدل گردید.

بر این اساس این نماینده معلوم الحال مجلس شورای اسلامی با قرار گرفتن در پشت تریبون مراسم، عِنان از کف داد و با شور و شعف زاید الوصفی سعی نمود تا عمق ارادت خود را به اهالی سینما اثبات رسانده و از این جهت در اقدامی جالب سینماگران را به عنوان "میزان الحراره" جامعه معرفی نمود.

این فرمایشات جناب نماینده در حالی صورت گرفت که ایشان پیش از این نیز با حضور در میان اهالی سینما دچار جَوگیری شده و در وصف مرحوم "عباس کیارستمی" نیز  افاضه فرموده بودند: "بالاخره در فصل گیلاس، آفریننده طعم گیلاس به خدای آفریننده اصلی گیلاس پیوست"

البته فرمایشات دیگر این نماینده مجلس شورای نیز قابل تامل بود، بالاخص آنجا که با فریادهای معمول خود از سینماگران حاضر خواست تا اقدام به شورش در برابر نهاد قانونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.