چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

ناراحتی رسانه‌های اصلاح طلب از «به وقت جام»

مجموعه مستند به وقت جام

سینماپرس: بیان واقعیات کمتر گفته شده درباره کشورهای حاضر در جام‌جهانی در مجموعه مستند «به‌وقت جام» موجب ناراحتی و واکنش منفی رسانه‌های زنجیره‌ای شد.

به گزارش سینماپرس، «به وقت جام» عنوان مجموعه مستندی است که توسط گروه «ثریا» تولید شده و معمولا قبل یا بعد از مسابقات فوتبال جام جهانی درباره یکی از کشورهایی که در آن مسابقه حضور دارد پخش می شود. این مستند، برخلاف رویه رایج در برنامه «۲۰۱۸» که تنها به تبلیغ جذابیت‌های این کشورها می‌پردازد، نگاهی واقع‌گرایانه به مسائل اقتصادی و فرهنگی و سیاسی در این کشورها دارد. اما گفتن واقعیت‌ها درباره این کشورها، چندان خوشایند رسانه‌های اصلاح‌طلب نیست.


ازجمله اینکه سایت «کافه سینما» در یک دروغ آشکار، این مستند را متعلق به عادل فردوسی‌پور نامیده و نوشته: «در روزهای گذشته، انتقادهای فراوانی به برنامه ۲۰۱۸ عادل فردوسی‌پور وارد شده است. از تبدیل کردن تلویزیون به کازینوی پیش‌بینی و شرط‌بندی و بخت‌آزمایی فوتبال، تا کیفیت پایین گزارش‌ها و میزان بالای تبلیغ‌ها. پرسش بعدی اما مستندهایی است که با نگاه مشهور به اصولگرایی، درباره سایر کشورها در این برنامه پخش می‌شود. مستندهایی با تصاویر و نریشن‌های آشنا. وقتی آشغال‌های خیابان‌های فرانسه بخش اصلی معرفی این کشور در برنامه ۲۰۱۸ می‌شوند و کامران نجف‌زاده خبرنگار آشنای صدا و سیما در پاریس، از با پیژامه راه رفتن مردم این کشور در کوچه‌ها می‌گوید. » درحالی که این برنامه اصلا ربطی به فردوسی‌پور و برنامه «۲۰۱۸» ندارد.


روزنامه شهروند، وابسته به هلال احمر نیز به گروه سازنده این مجموعه مستند تاخته است و نوشته: روزی که خبرگزاری بسیج تیتر زد ‌«ثریا تعطیل شد تا نود دیدبان پیشرفت ایران باشد! » و در آخر نوشت: «واقعیت آن است که رسانه ملی از نجابت بچه‌های حزب الهی در برنامه ثریا حُسن ‌استفاده و  آن را محدود می‌کند و در مقابلِ پررویی برنامه‌ای مانند نود که بارها و بارها پا را از گلیم خود درازتر کرده سکوت می‌کند! » معلوم بود که چه خوابی برای فردوسی‌پور و برنامه‌اش دیده‌اند؛ این‌بار اما در یک صف‌آراییِ جدید: «ثریا» در قالب «به وقت جام» و «نود» در قالب «بیست‌هجده». و در پایان این‌گونه نتیجه‌گیری کرده است: «آنها «نود» را به‌عنوان یک برنامه پرمخاطب و تاثیرگذار نشانه گرفته‌اند و حالا هم روی کار جدید تیم فردوسی‌پور (بیست ‌هجده) زوم کرده‌اند. کسی فکرش را نمی‌کرد همزمان با آغاز بازی‌های جام جهانی برنامه‌سازان «ثریا» به موازات برنامه‌سازان «نود» انتقام بگیرند: محسن مقصودی رودرروی فردوسی‌پور. به نظر شما این تقابل چقدر عادلانه است!؟ »

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.