دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

یادداشت اکبر نبوی درباره پخش اعترافات یک رقاصه

اکبر نبوی

سینماپرس: اکبر نبوی درباره پخش فیلم اعترافات یک رقاصه اینستاگرامی از رسانه ملی، یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، کارشناس و مجری سینمایی تلویزیون با انتشار یادداشتی با عنوان «گل به صداوسیما، به علی عسگری و به جمهوری اسلامی ایران» به پخش اعترافات یکی از رقاصه‌های اینستاگرام از شبکه یک واکنش نشان داده و نوشته است: کشاندن ماجرای رقاصه‌ای جوان به نام مائده هژبری به سطح رسانه‌ی ملی، نشانگر همان نگاه تکنیکی و عقب‌مانده‌ای است که در میان خیل پرشماری از مدیران فرهنگی و رسانه‌ای این کشور حاکمیتی مطلق یافته است و پیش‌ازاین در چند یادداشت درباره‌ی آن نوشته‌ام.


 وی در ادامه نیز آورده است: این کارها، گل زدن به خود است. آن‌ها که چنین برنامه‌ای را روی آنتن برده‌اند، آشکار می‌سازند که نه سواد رسانه‌ای دارند و نه قدرت درک تأثیر پیام بر حوزه‌ی مخاطب عمومی. و نه می‌دانند که یک پیام نادرست اگر درزمانی نادرست‌تر منتشر شود، می‌تواند حیثیت یک رسانه را به چالش جدی بکشاند.

فیلم پخش‌شده در شبکه‌ی یک صداوسیما ازآنچه اعترافات «مائده هژبری» خوانده‌شده، واکنش‌های مختلف و بیشتر منفی را در صفحات مجازی به دنبال داشت. سؤال این است چرا باید اعترافات یک رقاصه از رسانه ملی منتشر شود؟ برای چه کسی درس عبرت است، اصلاً؟ صداوسیما واقعاً نمی‌فهمد یا تعمداً دنبال تحریک عواطف بخش‌های زیادی از جامعه است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.