جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

"وینشتاین" به حبس ابد محکوم می شود؟

هاروی وینستاین

سینماپرس: با اضافه شدن سه پرونده جدید به شکایات مطرح شده علیه تهیه کننده سرشناس هالیوودی که شامل تجاوز درجه اول هستند، احتمال صدور حکم ابد برای وی می رود.

به گزارش سینماپرس، یک سال گذشته، هاروی وینشتاین تهیه کننده مشهور و مغول نسل جدید سینمای آمریکا، روزهای وحشتناکی را سپری کرد. با علنی شدن اتهامات فساد اخلاقی او، قدرتش روز به روز کمتر شد تا این که به کلی از صحنه سینمای آمریکا بیرون گذاشته و توسط رفقای نزدیک و گرمابه و گلستان خودش مانند کویینتین تارانتینو، جورج کلونی و مت دیمون هم طرد شد. حالا در روزهایی که آرام آرام وینشتاین از تیتر یک سایت ها و خبرگزاری ها پایین آمده بود، آتش جدیدی در زندگیش افتاده که البته از جنس همان قبلی ها است.

دادستان منهتن، سایروس ونس جونیور اعلام کرد که از سه پرونده جدید علیه وینشتاین مطلع شده که می تواند حکم رئیس سابق کمپانی میراماکس را به شدت افزایش دهد. این سه پرونده جدید مربوط به سال های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ می باشد و تجاوز جنسی درجه اول را شامل می شود و با توجه به قانون کیفری نیویورک می تواند حکم حبس ابد تهیه کننده «شکسپیر عاشق» را قطعی کند. اوضاع وقتی برای هاروی وینشتاین خراب تر می شود که بدانیم دادستانی منهتن، شماره تلفنی را اعلام کرده تا هر کس شکایت جدیدی دارد به آنها منتقل کند.

با توجه به روند پرونده تا قبل از اعلام این سه مورد آخر، وینشتاین ۶۶ ساله ممکن بود با حکمی به مدت ۲۵ سال زندان رو به رو شود که با توجه به شرایط سنی متهم، احتمالا معنی همان حبس ابد را داشته. اما همین سه پرونده به تنهایی می توانند حکم آقای تهیه کننده را رسما به حبس ابد تبدیل کند.

وینشتاین فعلا با وثیقه ای به ارزش ۱ میلیارد دلار آزاد است و قرار بود ۲۰ سپتامبر دوباره در دادگاه حاضر شود. تغییرات پرونده اما باعث شده تا او برای روز دوشنبه، ۹ جولای به دادگاه فراخوانده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.