سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

برنامه‌های مدیر جدید انجمن هنرهای نمایشی برای کاهش معضلات تئاتر

حمید نیلی

کیهان: مدیریت جدید انجمن هنرهای نمایشی کشور از تلاش برای کاهش مسائل اقتصادی در این عرصه و حمایت از نمایش‌های انقلابی خبر داد.

حمید نیلی که به تازگی به عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور منصوب شده است گفت: اعتقاد دارم که تئاتر کشور دچار دو معضل اصلی است؛ تئاتر ما هم از نظر نیروی انسانی و هم اقتصاد مشکل دارد. در زمینه نیروی انسانی، نگاه بومی به استان‌ها می‌تواند فضای مناسبی برای استفاده از ظرفیت نیروی انسانی باشد. چون در شهرهای مختلف، هنرمندان زیادی وارد این عرصه می‌شوند. بنابراین انجمن‌های هنرهای نمایشی در استان‌ها می‌توانند جریان ساز و قلب تپنده تئاتر کشور باشند.

وقتی به انجمن هنرهای نمایشی یک استان، قدرت و هویت داده شود، جای کار برای نیروها فراهم می‌شود و می‌تواند با شاخصه‌های بومی آن استان کار کند و حتی وقتی به سطوح بالاتر برسد و وارد عرصه ملی شود، کارش را با همان نگاه بومی که پرورش یافته ادامه می‌دهد. وی درباره برنامه این انجمن برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی هنرهای نمایشی نیز اظهار کرد: ما در تئاتر متأسفانه به شدت از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستیم.

دغدغه مسائل مالی بین هنرمندان این عرصه مانع اعتلای محتواست. یک کارگردان نباید دغدغه هزینه تولید داشته باشد. اگر بتوانیم مثل سینما در تئاتر هم جایگاه تهیه کنندگی را تقویت کنیم، علاوه‌بر افزایش حمایت اقتصادی از هنرمندان، حتی می‌توان روی ذائقه مخاطب نیز تأثیر گذاشت. الان شاخص اصلی موفقیت در حوزه تئاتر چهره‌های مشهور هستند اگر از نگاه اقتصادی کار را به جایی برسانیم که اتفاقات دیگری بیافتد می‌توانیم جایگاه اندیشه را در تئاتر بالا ببریم.   مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور همچنین درباره حمایت این انجمن از تئاتر انقلاب هم گفت: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است و باید براساس این رویداد مهم، کارهایی را حمایت کنیم. برای این منظور نیز از شهرستان‌ها شروع خواهیم کرد و به فراخور جغرافیای فرهنگی مناطق مهم، از آثار حمایت می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.