یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

امیرحسین شریفی:

سینمای دفاع مقدس محل کاسبی و کسب درآمد نیست / سینمای این دوره به نسل حاضر اطلاعات درست نمی دهد

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه‌کننده و کارشناس سینما گفت: متاسفانه در سینمای امروز دفاع مقدس خبری از آن کاراکترهای فرازمینی و مقدس نیست و عده ای با انحراف شخصیت رزمندگان، این سینما را به حاشیه برده اند که هدف اصلی آنها کاسبی کردن و کسب درآمد است.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین شریفی بازیگر، تهیه‌کننده و کارشناس سینما در گفت‌وگو با یک خبرگزاری راه برون‌رفت از بن‌بست کنونی سینمای دفاع مقدس را برگزاری دوره‌های مدون آموزش فیلمنامه نویسی در ژانر دفاع مقدس و کارشناسی فیلمنامه ها توسط متخصصین جنگ دانست و گفت: تحقیق و پژوهش شرط اصلی در نگارش فیلمنامه در ژانر دفاع مقدس است. کارشناسی فیلمنامه توسط چند تن از متخصصین جنگ و فرماندهان نظامی نیز شرط دیگر یک فیلمنامه خوب است.

این تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران با انتقاد از جریان فعلی حاکم بر سینمای دفاع مقدس، مدعی انحراف این جریان از مسیر اصلی خود شد و بیان کرد: متاسفانه امروز عده‌ای با سوءاستفاده از مفهوم دفاع مقدس فیلم های ضد جنگ می‌سازند. برخی فیلمنامه‌ها از همان ابتدا ضدجنگ نوشته می‌شوند و هستند عده‌ زیادی که مفهوم دفاع مقدس را عمداً به سینمای ضد جنگ منحرف می کنند. حال آنکه برای ما جنگی در کار نبوده و آنچه که انجام داده‌ایم دفاع بوده است؛ نه جنگ.

وی با تاکید بر این نکته که سینمای دفاع مقدس محل کاسبی و کسب درآمد نیست، گفت: سینمای این دوره به نسل حاضر اطلاعات درست نمی دهد. متاسفانه در سینمای امروز دفاع مقدس خبری از آن کاراکترهای فرازمینی و مقدس نیست و عده ای با انحراف شخصیت رزمندگان، این سینما را به حاشیه برده اند که هدف اصلی آنها کاسبی کردن و کسب درآمد است. در صورتی که این ژانر محل کاسبی نیست.

شریفی در پایان با اشاره به اینکه راه ماندگاری آثار دفاع مقدس حمایت‌های همه‌جانبه ارگان ها و نهادهای مختلف است، تاکید کرد: اگر می خواهیم سینمای دفاع مقدس به جایگاه اصلی خود برسد، باید همچون سایر کشورهای جهان از این ژانر حمایت کنیم. هم حمایت تکنیکی و هم محتوایی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.