دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

نقش رسانه‌ها در ترویج حجاب در جامعه/۱

سعیدی: مسئولان فرهنگی با درایت، تدبیر و خردمندی باید کاری کنند که آحاد افراد مشتاقانه حجاب اسلامی را انتخاب کنند

زهرا سعیدی

سینماپرس: زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با هفته عفاف و حجاب در رابطه با نقش رسانه ها به ویژه سینما در ترویج حجاب در جامعه گفت: به دلیل سیاست گذاری های غلط در حوزه فرهنگی کشور تلاش ها برای حجاب بعضا نتیجه معکوس داشته است به نحوی که ما امروزه در جامعه مشاهده می کنیم بسیاری افراد از حجاب برتر استفاده نمی کنند و یا پوشش مناسبی ندارند.

بازیگر فیلم سینمایی «ملک سلیمان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان فرهنگی کشور با درایت، تدبیر و خردمندی باید کاری کنند که آحاد افراد مشتاقانه حجاب اسلامی را انتخاب و از آن بهره مند شوند. در این میان نقش رسانه ها بسیار مهم و تأثیرگذار است و ما نباید قدرت رسانه ها را برای سوق دادن میل مردم به سمت یک فرهنگ از یاد ببریم!

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی غلط، نداشتن سیاست های به روز و جامع و امثالهم باعث شده تا متأسفانه ما شاهد سوء رفتار از سوی برخی افراد در جامعه باشیم. من معتقدم یکی از راه هایی که متولیان فرهنگی و دست اندرکاران سینما و تلویزیون می توانند بانوان و به خصوص نسل جوان را تشویق به استفاده از حجاب اسلامی کنند این است که که لباس های اسلامی آراسته و خوش فرم و مدرن برای بانوان بازیگر طراحی کنند تا به این وسیله اشتیاق مردم نسبت به این پوشش زیاد شود.

بازیگر سریال تلویزیونی «مریم مقدس (س)» تأکید کرد: متأسفانه ما سال ها است با طراحی های زشت و بدقواره لباس به خصوص در رسانه ملی روبرو هستیم؛ تصویری که این رسانه از بانوان محجبه در سریال ها و فیلم هایش پخش می کند اصلاً درست نیست. متأسفانه افراد محجبه در فیلم ها و سریال های ما هیچ گاه آراسته و شکیل نشان داده نمی شوند و این اتفاق باعث می شود تا به صورت ناخودآگاه تصور بدی از پوشش کامل اسلامی در میان برخی افراد به وجود آید.

سعیدی در پایان این گفتگو اظهار داشت: امیدوارم با درایت مسئولان فرهنگی کشور و یکایک رسانه ها اعم از تلویزیون، سینما، سایت ها و نشریات و خبرگزاری ها و... بتوانیم شاهد اتفاقات موثر و امیدبخش در راستای ترویج حجاب و عفاف در کشورمان داشته باشیم و به این نقطه برسیم که عموم مردم با میل و علاقه از حجاب استقبال می کنند؛ این اتفاق نیاز به خلاقیت، نوآوری و... دارد و نمی توان از چارچوب ها و کلیشه های قدیمی برای آن بهره برد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.