شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

سهم دختران از برنامه های شبکه امید افزایش می یابد

مهدی سالم مدیر شبکه امید

سینماپرس: مدیر شبکه امید راهبردهای این شبکه در تابستان سال جاری را تشریح کرد که از جمله آنها می توان به آشنایی نوجوانان با مشاغل و افزایش سهم دختران در برنامه های این شبکه اشاره داشت.

به گزارش سینماپرس، مهدی سالم مدیر شبکه امید درباره برنامه‌های تابستان شبکه امید گفت :شبکه امید چند راهبرد اصلی را در تابستان دنبال می‌کند؛ یکی از آنها مربوط به اشتغال و مهارت‌آموزی در است. بر این اساس تلاش می‌کنیم تا نوجوانان را برای پیوستن مشاغلی که برایشان امکان‌پذیر است، تشویق کنیم. آشنایی نوجوانان با مشاغل مختلف در قالب برنامه «کارستان» که شاهد فصل تازه اش در تابستان خواهیم بود ما را به این راهبرد نزدیک می کند.

وی افزود: در گذشته بچه‌ها در تابستان سر کار می‌رفتند و نتایج مفیدی از این اشتغال کسب می کردند. تلاش ما بر این است که با تولید برنامه‌هایی در این راستا هم صاحبان مشاغل و هم نوجوانان را برای اشتغال‌های کوتاه مدت ترغیب کنیم.

مدیر شبکه امید راهبرد بعدی شبکه در ایام تابستان را ترغیب نوجوانان به فعالیت های اجتماعی و جهادی عنوان کرد و افزود: با همراهی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری تلاش می کنیم اردوهای جهادی، کارهای عام المنفعه و ترغیب به کتابخوانی را در برنامه های مناسبی برای نوجوانان فراهم کنیم.

او با تاکید بر افزایش مخاطبان این شبکه در تابستان به دلیل وجود اوقات فراغت خاطرنشان کرد: امسال اولین سالی است که یک تابستان کامل در خدمت مخاطب نوجوان هستیم از این رو بیشترین سهم برنامه ها را به حوزه مسابقات تخصیص داده ایم.

سالم تصریح کرد: در حال حاضر چند مسابقه تلویزیونی در حال پخش است که علاوه بر سرگرمی و هیجان به نوعی مهارت آموزی را هم به نوجوانان یادآور خواهند شد. سری دوم مسابقه «آماده باش»، فصل جدید مسابقه «بازی خور» و «به اضافه بازی» که بر بازی های رایانه ای متمرکز است و مسابقه «شبستان» از جمله این موارد هستند.  

مدیر شبکه امید با تاکید بر اهمیت بازی برای کودکان و نوجوانان راهبرد بعدی این شبکه را تولید برنامه های سرگرم کننده مبتنی بر بازی دانست و بیان کرد: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه ای با محور بازی های فکری تدارک دیده ایم، همچنین تمرکز بر بازی های رومیزی که جنبه تحلیلی و فکری دارد هم سهم خوبی به بازی ها در این شبکه داده است.

وی با اشاره به اهمیت مخاطبان دختر در این شبکه متذکر شد: متاسفانه در اغلب برنامه ها سرگرم کننده، سهم دختران اندک است از این رو تلاش کردیم تابستان امسال در همه برنامه سهم شایسته ای به دختران نوجوان ببخشیم.

به گفته سالم علاوه بر اختصاص فصل دوم مسابقه «آماده باش» به دختران، حضور این بخش از جامعه را در برنامه های گفت و گو محور، هیجانی بیشتر خواهیم دید.

سالم یکی از ماموریت های شبکه امید را تمرکز بر خانواده و نوجوانان برشمرد و اظهار کرد: در این راستا آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیمی در دستور کار شبکه قرار دارد و برنامه‌هایی در دست تولید است. مسابقه «رالی باز» با حضور نوجوانان و والدین شان از جمله این موارد است که در تابستان راهی آنتن می‌شود.

مدیر شبکه امید افزود: با همکاری مرکز فنی و حرفه ای استان کرمان سری اول برنامه «نبرد روبات ها» در نوروز امسال روی آنتن رفت و به دلیل استقبال نوجوانان این برنامه در تابستان نیز تولید خواهد شد و همزمان با برگزاری این مسابقه در کرمان روی آنتن شبکه امید هم خواهد رفت.

وی در پایان گفت: شبکه امید تلاش می کند با تولید و پخش برنامه های آموزشی و تفریحی برای همه سلایق نوجوانان، مرجع مناسبی برای آنان باشد. وی در پایان یادآور شد که ساعت پخش این شبکه تا ایام بازگشایی مدارس ۲۴ ساعته خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.