شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه قم و صداوسیما

حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری

سینماپرس: به گفته مدیر عامل خبرگزاری حوزه، سازمان صداوسیما و حوزه علمیه قم یک تفاهم نامه همکاری جهت تولید سریال های مذهبی امضا می کنند.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری ظهر شنبه در نشست نقد و بررسی سریال «سر دلبران» که با حضور عوامل این سریال در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: هنر در همه جوامع جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و به خصوص در مکتب اسلام نگاه به هنر راهبردی و کلیدی است و حتی هنر را یکی از اسماء الهی می‌دانند.

وی بیان داشت: غیر از نگاه فردی به هنر، نگاه اجتماعی به هنر نیز لازمه تحقق هر پیشرفتی است.

تعامل میان دین و هنر مطلبوب نیست

مدیر عامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی تعامل میان دین و هنر پیشرفت خوبی داشت و امروز شاهد هستیم این تعامل جدی است اگرچه مطلوب نیست.

وی با اشاره به سریال سر دلبران ابراز داشت: این سریال بازتاب خوبی میان مردم داشت و دست اندرکاران آن نیز از افراد خوش سابقه‌ای بودند. این سریال در میان گروه‌های مخاطب خاص جامعه بازخوردهای متفاوتی داشت.  

حجت الاسلام حسینی کوهساری افزود: برگزاری چنین جلسات نقد و بررسی برای سریال‌هایی که روحانیت در آن نقش اصلی را ایفا می‌کنند در میان نخبگان حوزوی و رسانه‌ای مؤثر است.

وی اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه و صداوسیما در جهت ساخت هر چه بهتر سریال‌های مذهبی امضا می‌شود. البته این تفاهم نامه، همکاری پیش از ساخت چنین سریال‌هایی است نه همکاری پسینه تا اثر مطلوب داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.