جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

انتخاب فیلم خونبار نیکلاس کیج به عنوان فیلم پایانی «فنتیژا»

فیلم خونبار نیکلاس کیج یعنی تریلر-اکشن «مندی»

سینماپرس: فیلم سینمایی «مندی» با بازی نیکلاس کیج از سوی جشنواره فنتِـیژا ( Fantasia International Film Festival) به عنوان فیلم پایانی این رویداد سینمایی انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره معتبر مونترال با اعلام خبر این که فیلم «مندی» پایان بخش این جشنواره خواهد بود از اکران اول شماری از فیلم‌ها در این دوره خبر داد.

جشنواره فیلم فنتیژا که جشنواره‌ای برای حمایت از فیلم های درجه ب سینمایی است، فیلم خونبار نیکلاس کیج یعنی تریلر-اکشن «مندی» را به عنوان فیلم پایان بخش این دوره خود برگزید.

این فیلم که برای نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس و در ژانویه ۲۰۱۸ به نمایش درآمده بود، به عنوان فیلم پایانی جشنواره فیلم فانتزی انتخاب شد.

در این فیلم که دومین فیلم ترسناک نویسنده-کارگردان پانوس کوسماتوس است، آندریا رایزبورو و لینوس روشه نیز بازی می‌کنند. فیلمنامه «مندی» با همکاری کوسماتوس و ایرون استوارت-آن نوشته شده است.

داستان این فیلم در سال ۱۹۸۳ در نزدیک «شدو مانتینز» می‌گذرد و نیلاس کیج در آن در نقش رِد میلر بازی کرده است. وی با شریک زندگی‌اش یعنی مندی بلوم با بازی آندریا رایزبورو ناگهان با ماجرایی وحشتناک روبه رو می‌شوند چون گروهی خشن از مخلوقات فراطبیعی خانه آنها را تسخیر می‌کنند.   

این فیلم قرار است اواخر تابستان امسال در آمریکا اکران شود.

جشنواره فیلم فنتیژا که بزرگ‌ترین فستیوال فیلم بر مبنای ژانر در آمریکای شمالی است دیروز عناوین فیلم‌هایی را که این دوره نمایش می‌دهد اعلام کرد.

در همین حال این جشنواره نمایش دهنده فیلم‌های دیگری برای نخستین بار خواهد بود که «برادر بزرگ» با بازی دونی ین به کارگردانی کنجی تانیگاکی از جمله آنهاست.

فیلم «ساحره لاپلاس» ساخته تاکیشی میکی، «جزر و مد سیاه» ساخته اریک زونکا و « Punk Samurai Slash Down » ساخته گاکوریا ایشی نیز در همین دوره اولین اکران خود را تجربه می‌کنند.

این جشنواره پیشتر اعلام کرده بود «فقط یک نفس فاصله» آغازگر این جشنواره در بیست‌ و دومین دوره برگزاری‌اش خواهد بود. این فیلم با بازی رومن دوریس و اولگا کوریلنکو در نقش والدینی است که تلاش دارند تا خانواده‌شان را از یک سم مرگبار که پاریس را فراگرفته نجات دهند.

جشنواره فیلم فنتیژا از ۱۲ جولای تا یکم آگوست برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم فنتِـیژا جشنواره بین‌المللی مختص فیلم‌های درجه ب است در سال ۱۹۹۶ پایه‌گذاری شد. این جشنواره هر ‌سال در شهر مونترال برگزار می‌شود و بزرگترین و معتبرترین جشنواره فیلم‌های درجه ب در آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

از فیلم‌هایی که برای نخستین بار در این جشنواره به اکران عمومی درآمده است می‌توان به «شان می‌میرد»، «آبی تمام‌عیار»، «حلقه»، «لعنتی‌های بی‌شرف»، «عطش»، «عشق» و «بازیگر هزاره» اشاره کرد.

کیج ۵۴ ساله که سال ۱۹۹۵ فصل جوایز سینمایی را فیلم «ترک لاس وگاس» جارو کرد و ضمن بردن اسکار، گلدن گلوب و جایزه بهترین بازیگر انجمن بازیگران آمریکا را دریافت کرد، بازیگر فیلم‌های متفاوت دیگری هم بوده که «چشم‌های مار» برایان دی پالما، «۸ام‌ام» جوئل شوماخر، «احیای مردگان» ساخته مارتین اسکورسیزی، «هواشناس» ساخته گور وربینسکی، «مرکز تجارت جهانی» اولیور استون و «ستوان بد» ورنر هرتسوگ از جمله آنها هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.