چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

جشنواره «سایه» با گلایه از وزارت ارشاد آغاز شد!

 نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه»

سینماپرس: برگزار کنندگان دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «سایه» در نشست خبری، از عدم حمایت‌ وزارت ارشاد از این جشنواره گلایه کردند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری  دوازدهمین جشنواره  ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه بعداز ظهر امروز چهارشنبه ۶ تیرماه با حضور خسرو خسروی(رئیس دانشکده سوره)، کاظم دانشی(مدیر اجرایی جشنواره)، سروش حضرتی نیکو (دبیر جشنواره سایه) و رامتین شهبازی(استاد مشاور جشنواره) در دانشگاه سوره برگزار شد.

خسرو خسروی در ابتدای این مراسم گفت: همه می‌دانند که در طی این سال‌ها جشنواره سایه یکی از جشنواره‌های تاثیرگذار عرصه فیلم کوتاه بوده است. اتفاقاتی که در این جشنواره افتاده، همواره تاثیرگذاری‌های خود را بر سینمای حرفه‌ای گذاشته است. من یکسال است که به عنوان رئیس دانشکده سوره در کنار دانشجویان حضور دارم و در این مدت شاهد تلاش دانشجویان رشته سینما بوده‌ام. دانشجویان گروه سینما، یکی از گروهای پرتلاش دانشگاه سوره بوده است.  

رامتین شهبازی نیز در این نشست بیان کرد: دانشگاه سوره در طی سالها افرادی مانند شهرام مکری، محمد حسین مهدویان و  سعید روستایی را پرورش داده است و این عزیزان اولین تجربه خود را در جشنواره سایه تولید کرده‌اند. ما در این جشنواره در حوزه انیمیشن هیچ اثری نداریم و علت آن این است که حوزه انیمیشن خود، جشنواره جداگانه این برگزار می‌کند. این جشنواره به صورت کاملاً خصوصی برگزار می‌شود و هیچکدام از ارگان‌های دولتی به ما هیچگونه کمکی نکرده‌اند.  

وی ادامه داد: رشته سینما به نحوی قطب دانشگاه سوره است و از رشته‌های برتر این دانشگاه به حساب می‌آید. امسال ۲۵ سالگی فعالیت دانشگاه سوره است، یعنی این دانشگاه ربع قرن فعال بوده است. به همین خاطر تلاش کردم که امسال جشنواره سایه را به صورت ملی برگزار کنیم و از سراسر کشور اثر داشته باشیم.  

سروش حضرتی نیکو دبیر جشنواره سایه خاطر نشان کرد: امسال برای اولین دوره، جشنواره را به صورت ملی برگزار می‌کنیم. فراخوان ما تا ۲۵ بهمن بود که تا فروردین ماه تمدید شد. ۷۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد که از این بین، ۵۱ اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شدند. اکران‌ها از ۱۰ تا ۱۲ تیرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برپا خواهد شد. در اختتامیه این جشنواره از هومن بهمنش به پاس تلاش‌های ارزشمند در عرصه فیلمبرداری تجلیل خواهد شد.  

کاظم دانشی مدیر اجرایی جشنواره سایه گفت: ویژگی جشنواره فیلم کوتاه سایه، دانشجویی بودن این جشنواره است و تمام تیم برگزار کنند این جشنواره از دانشجویان دانشگاه سوره انتخاب شده‌اند. با این که افرادی که در این جشنواره تلاش می‌کنند هیچگونه دستمزدی دریافت نمی‌کنند ولی  این جشنواره همواره یکی از بهترین جشنواره‌های کشور بوده است. شبکه‌های تلویزیونی در این مدت برخلاف وزارت ارشاد، کمک‌های بسیاری را به ما رسانده‌اند. امسال اعضای هیئت داوران جشنواره سایه ۵ نفر خواهند بود که یکی از  آنها پریسا بخت آور است.   

شهبازی خاطر نشان کرد: بسیاری از فیلم‌های ما با نگاه سینمای اجتماعی ساخته شده است و دانشگاه سوره با آغوش باز از این آثار استقبال کرده است. ما از نظر فنی در سینما بسیار خوب پیشرفت داشته‌ایم، ولی هنوز در حوزه نگاه فیلمساز با مشکل رو به رو هستیم. ما در جشنواره سایه تلاش کرده‌ایم که به این مقوله دقت بیشتری داشته باشیم. خوشبختانه سینمای ایران در حوزه تدوین، بازیگری، فیلمبرداری و غیره بسیار پیشرفت داشته است.  

حضرتی نیکو گفت: برخی از فیلم‌هایی که به اسم فیلم‌های تجربی ارائه می‌شوند به هیچ عنوان تجربی به حساب نمی‌آیند. یکی دیگر از برنامه‌های اختتامیه جشنواره فیلم سایه تجلیل از شهید حسین فهیمی خواهد بود. شهید فهیمی سالها در دانشگاه سوره تدریس کردند و ۲ سال پیش به علت شدت جراحات جانبازی به فیض شهادت نائل آمد.  

در پایان این مراسم از پوستر دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه سایه رونمایی شد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.