سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

معاون صدای رسانه ملی:

مقام معظم رهبری طنز رادیو را طنز فاخر معرفی کردند/ تجلیل از نویسنده «صبح جمعه با شما»

ختتامیه مسابقه رادیویی یک، دو، صدا / حمید شاه آبادی

سینماپرس: حمید شاه آبادی در مراسم اختتامیه فصل چهارم مسابقه «یک، دو، صدا» بیان کرد: در حوزه نویسندگی باید نسل نو تربیت شوند تا این فضا بیش از پیش شکوفا شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه مسابقه «یک، دو، صدا» امروز سه شنبه پنجم تیرماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد و نسیم رفیعی مجری رادیو اجرای این برنامه را بر عهده داشت که در ابتدای مراسم از صدرالدین شجره پیشکوت رادیو یاد کرد.  

سپس کلیپی از صدا و تصاویر این هنرمند فقید رادیو پخش شد.

بعد از آن سعید بیابانکی از جمله داوران مسابقه «یک، دو، صدا» پشت تریبون قرار گرفت و اظهار کرد: استعدادهای بسیار خوبی در این مسابقه کشف شد که از صداهای خوب در آینده رادیو خواهند بود.  

وی با اشاره به ابداع واژه های ترکیبی در این مسابقه یادآور شد: ما سعی کردیم در این مسابقه از واژه برپاخند به جای استندآپ کمدی استفاده کنیم. این واژه را من پیشنهاد کردم و در رادیو ایران تلاش کردیم آن را به کار بریم که خدا را شکر در بسیاری از شهرهای ایران جا افتاد.  

این شاعر طنزپرداز همچنین چند رباعی از اشعار طنز خود را در این مراسم اجرا کرد.

در ادامه محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران در سخنانی گفت: با توجه به سیاست های معاونت صدا همه برنامه ها باید به تقویت آنتن منتهی شود.

وی در ادامه درباره رویکرد طنز در برنامه ها با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیداری که با عوامل قدیمی «صبح جمعه با شما» در سال ها قبل داشتند برنامه را بسیار هنرمندانه دانستند. تعریف طنز به گونه ای است که باید به اصلاح جامعه منجر شود و اگرچه با شوخ طبعی همراه است اما همیشه به شادمانی منجر نمی شود.  

محمدزاده همچنین درباره برنامه های طنز روزانه رادیو ایران در تابستان اظهار کرد: از جمله برنامه های روزانه ما یک «یک، دو، صدا» است، «صبح جمعه با شما» نیز هر هفته پخش می شود همچنین برنامه های «کوی نشاط» و مجلات عصرگاهی هم داریم.  

در بخشی از برنامه نیز کتاب «طنز ایرانی» رونمایی شد که گزیده ای از متون برنامه های طنز رادیویی است و از صادق عبدالهی پیشکسوت حوزه نویسندگی و گویندگی رادیو تجلیل شد.  

تجلیل از وی با اهدای قابی از تصویرش همراه بود که او درباره آن گفت: این عکس امروز هم به دیوار خورده بود و خانمی گفت ای وای او هم از دنیا رفت؟ که این سخن وی باعث خنده حصار شد.  

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی نیز در این مراسم درباره اهمیت طنز تصریح کرد: اگر طنز نباشد، نمی توان زندگی کرد طنز یکی از مولفه های شاد زیستن و خوب زیستن است و حکم اکسیژن را دارد. نگاه نکنید که مسئولان عصا قورت داده هستند اما ما هم به طنز نیاز داریم.  

وی گفت: در دوره ای در دهه ۷۰ ، رادیو در مقایسه با تلویزیون در جایگاه ویژه ای قرار داشت و طی این سالها فراز و فرودهای زیادی داشتیم، حتی مقام معظم رهبری طنز رادیو را طنز فاخر معرفی کردند.


شاه آبادی درباره تنوع برنامه های طنز در رادیو تصریح کرد : در حال حاضر علاوه بر برنامه «صبح جمعه با شما»، برنامه های متعدد طنز در رادیو داریم از جمله برنامه «کوی نشاط» رادیو ایران که چیزی از برنامه «صبح جمعه با شما» کم ندارد و البته بقیه رادیوها هم برنامه های طنز خوبی دارند.


معاون صدای رسانه ملی در پایان خاطرنشان کرد : در حوزه نویسندگی باید نسل نو تربیت شوند تا این فضا بیش از پیش شکوفا شود مسئولان هم بیشتر سعه صدر نشان دهند تا بتوان با آنها شوخی کنند. 

در انتهای این مراسم برگزیدگان فصل چهارم مسابقه «یک، دو، صدا» تجلیل شدند و از پوستر فصل پنجم این مسابقه نیز رونمایی شد.   

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.