شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

ترامپ سوژه کنایه های سیاسی سریال "نتفلیکس" شد

ترامپ

سینماپرس: «مدافعان» عنوان یکی از سریال های شبکه "نتفلیکس" است که به تازگی عرضه شده و حاوی کنایه های سیاسی به رییس جمهور امریکا می باشد.

به گزارش سینماپرس، شبکه نتفلیکس با همکاری مارول، مجموعه تلویزیونی «مدافعان» را تولید می کند. یکی از سریال های زیر مجموعه این پروژه بزرگ، «لوک کیج» است که به تازگی فصل دوم آن روی وبسایت نتفلیکس قرار گرفته. این سریال در مورد ابرقهرمان سیاه پوستی به نام لوک کیج می باشد که رویین تن است و در محله هارلم نیویورک، منطقه مخصوص سیاه پوستان زندگی می کند. فصل اول این مجموعه پیشتر به مشکلات سیاه پوستان در جامعه آمریکا پرداخته بود و حالا در فصل دوم سازندگان آن مباحث سیاسی روز آمریکا را هم دستمایه قرار داده اند. از جمله کنایه هایی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنیده می شود.

به عنوان نمونه در قسمت نخست این سریال خلافکاری از زندان فرار می کند. وقتی از او پرسیده می شود چطور موفق به انجام این کار شد می گوید: «من عاشق راه در رو هایی هستم که آمریکا را دوباره بزرگ کرده اند. » که اشاره به شعار انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ دارد. همین طور در قسمت پایانی این سریال در فصل دوم هم می بینیم که شخصیت لوک کیج می خواد «دوباره هارلم را بزرگ کند. » و حتی به او با عنوان لوک ترامپ اشاره می شود.

به صورت سنتی تمام قسمت های سریال های نتفلیکس در یک روز و به صورت همزمان منتشر می شوند. بدیهی است که هنوز بسیاری از مخاطبین و منتقدین موفق به دیدن تمام و کمال آن نشده اند. اصلا بعید نیست که در روزهای آینده کنایه های سیاسی دیگری هم نسبت به وقایع روز آمریکا در این مجموعه پیدا شود. پیشتر کمپانی مارول در سریال «Runaways» خودش هم به باخت هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرده بود و در آن مجموعه هم با مسائل ریز و درشت سیاسی رو به رو بوده ایم. همین می تواند پژوهشگران مسائل سیاسی آمریکا را نسبت به سریال جدید هم حساس تر از پیش کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.