جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

اکران مستندی با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع (ع)

احمد ابراهیمی

تسنیم: محقق و مستندساز کشور ضمن اعلام ساخت مستند جدید خود با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع(ع) گفت: این مستند با نام «پنجره فولاد بهشت» جهت معرفی اولین سازنده ضریح مطهر قبور ائمه بقیع(ع) پس از تخریب آن توسط وهابیون است.

احمد ابراهیمی محقق و مستندساز کشور  ضمن اعلام ساخت مستند جدید خود با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع(ع) گفت: این مستند با نام «پنجره فولاد بهشت» در ادامه مستند «پنجره‌های بهشت» و با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع(ع) است.

وی افزود: این مستند را در اصفهان تولید کردیم؛ زیرا در این فیلم برای اولین بار شخصی را که ضریح اصلی قبور ائمه بقیع(ع) را ساخته است، معرفی می‌کنیم و گفت‌وگویی که با خانواده ایشان ترتیب دادیم، نمایش خواهیم داد. در این مصاحبه حتی با انگیزه و اهداف سازنده ضریح مطهر ائمه بقیع(ع) آشنا خواهیم شد.

ابراهیمی افزود: همان سالی که ضریح را در اصفهان ساختند و به مدینه ارسال کردند، یک ضریح دیگری به صورت بدل از روی همان ساختند و در اصفهان نگهداشتند که اکنون در اصفهان موجود است و بناست در مستندمان آن را نمایش دهیم. این مستند را بنا داریم روز شهادت امام صادق(ع) از شبکه سیما اکران کنیم.  

 در مستند «پنجره‌های بهشت» برای اولین بار مجموعه‌ای از اسناد مستند نسبت به ماجرای تخریب قبور ائمه بقیع(ع) به نمایش درآمد. پیش از این کارگردان مستند «پنجره‌های بهشت» درباره اسناد این فیلم گفته بود در تحقیقات خود درباره مستند بهشت بقیع، به ۳ هزار سند اختصاصی دست یافتیم که این اسناد از ایران، افغانستان، عربستان، هندوستان و دولت عثمانی سابق بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.