چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

شروع عضوگیری یک انجمن صنفی

مخالفت خانه سینما با عضویت دو گروه شغلی در صنف انیمیشن

امیرسحرخیز

سینماپرس: با شروع ثبت نام عضویت در انجمن صنفی انیمیشن، علاقمندان می توانند در بخش های کارگردانی، انیمیت، فنی و هنری و طراحان به صورت آنلاین ثبت نام داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن با اشاره به آغاز ثبت نام برای عضویت در انجمن صنفی انیمیشن به یک خبرگزاری گفت: ثبت نام انجمن صنفی انیمیشن از روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه به مدت یک ماه آغاز شده است و علاقه مندان می‌توانند ثبت نام خود را به صورت آنلاین و از طریق وب سایت انجمن به آدرس www.animationguild.ir انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ثبت نام به صورت آنلاین انجام می شود برای جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی یک ویدیو آموزشی از نحوه ثبت نام تهیه و در کانال تلگرامی انجمن صنفی انیمیشن قرار داده ایم.

رییس هیات مدیره صنف انیمیشن درباره قوانین ثبت نام در صنف توضیح داد: آیین نامه عضویت همه اصناف خانه سینما برای تایید به هیات مدیره خانه سینما ارایه می‌شود و صنف ما نیز این کار را انجام داده است. البته برای ثبت نام یک تقسیم بندی در بخش مشاغل انیمیشن صورت گرفته که با تغییراتی نسبت به گذشته همراه است.

وی تاکید کرد: هیات مدیره خانه سینما در مورد عضویت بخش فیلمنامه نویسان انیمیشن و بخش آموزش و پژوهش مخالفت کرد و دلیل اصلی آن این بود که فیلمنامه نویسان و مدرسان در خانه سینما صنف جداگانه دارند و نیازی به عضویت در انجمن صنفی انیمیشن نیست.

سحرخیز با اعلام اینکه پیگیر رفع این مساله هستند، گفت: تخصص فیلمنامه نویسان انیمیشن شباهت چندانی به فیلمنامه نویسان سینمایی ندارد و نمی توان بخش فیلمنامه نویسان انیمیشن را نادیده گرفت به همین دلیل مشغول رایزنی با هیات مدیره خانه سینما هستیم.

وی بیان کرد: بخش آموزش و پژوهش انیمیشن نیز ارتباطی با بخش مدرسان سینما خانه سینما را ندارد. بخش آموزش و پژوهش انیمیشن بیشتر به معنای تحقیق و توسعه است و از جمله بخش های مهم در صنف انیمیشن است.

سحرخیز در پایان گفت: در حال حاضر بخش های کارگردانی، انیمیت، فنی و هنری و طراحان می توانند برای عضویت در صنف ثبت نام کنند. تاکید می کنم که ثبت نام اعضا تحت عنوان یکی از این گروه ها به این معنا نیست که اعضا نمی توانند در گروه های دیگر فعالیت کنند، بلکه صرفا تقسیم بندی مشاغل در راستای ساماندهی تعرفه‌ها، قراردادها و حل مسایل و مشکلات آن‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.