سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

«اسپیلبرگ» تهیه کننده فیلم «مندس» شد

استیون اسپیلبرگ

سینماپرس: درام جنگی «۱۹۱۷» با نویسندگی و کارگردانی «سم مندس» و تهیه کنندگی «استیون اسپیلبرگ» ساخته می شود. هر دو کارگردان سابقه بردن جایزه اسکار را در کارنامه دارند.

به گزارش سینماپرس، «سم مندس» کارگردان برنده اسکار انگلیسی پس از ساخت دو فیلم «سقوط آسمانی» و «شبح» از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند»، این‌بار برای ساخت درام جنگی «۱۹۱۷» پشت دوربین رفته و علاوه بر کارگردانی، نویسندگی مشترک این فیلم را نیز با «کریستی ویلسون» عهده‌دار است.

«استیون اسپیلبرگ» با کمپانی «Amblin Partners» تهیه‌کنندگی فیلم «۱۹۱۷» را بر عهده دارد و بر اساس قرارداد تا ۱۰۰ میلیون دلار در این پروژه سینمایی سرمایه‌گذاری می‌کند. همچنین قرار است این فیلم از دسامبر ۲۰۱۹ از طریق کمپانی یونیورسال پیکچرز توزیع شود.

«سم مندس» در ساخت دو فیلم نخست خود با «اسپیلبرگ» همکاری داشته است. زمانی که «اسپیلبرگ» مدیریت کمپانی «دریم ورکس» را بر عهده داشت، دو فیلم «زیبای آمریکایی» محصول ۱۹۹۹ و برنده اسکار بهترین فیلم و همچنین درام گانگستری «جاده‌ای به سوی تباهی» محصول ۲۰۰۲ با بازی «تام هنکس» هر دو به کارگردانی «سم مندس» ساخته شد.

«استیون اسپیلبرگ» درباره همکاری در این پروژه سینمایی گفت: کمپانی ما از ساخت اولین فیلم «مندس» همواره خانه او بوده است و من از این که دوباره با وی در فیلم‌های بسیار جسورانه و بلندپروازانه‌اش همکاری خواهیم داشت خوشحالم.

«سم مندس» پس از ساخت دو فیلم «شبح» و «سقوط آسمانی» از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» اعلام کرد که دیگر فیلمی از این مجموعه را کارگردانی نخواهد کرد و قرار است قسمت جدید این فیلم اکشن را «دنی بویل» کارگردانی کند.

«سقوط آسمانی» در سال ۲۰۱۲ با ثبت فروش ۱/۱ میلیارد دلاری در گیشه جهانی به پرفروش‌ترین فیلم «جیمز باند» فیلم تبدیل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی نام گرفت که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند دست یافت. فیلم «شبح» نیز در سال ۲۰۱۵ به فروش جهانی ۸۸۰ میلیون دلاری رسید.

«مندس» در دو سال اخیر بیشتر زمان خود را صرف تئاتر کرده و چندین اثر از جمله نمایش بسیار موفق «فری‌من» را در تئاتر «رویال کورت» و «وِست اِند» لندن به روی صحنه برده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.