دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳

خشم هوارادان هری پاتر از تعطیلی «آخر هفته جادوگری»

هری پاتر

سینماپرس: پس از آنکه کمپانی برادران وارنر اقدام به تعطیل کردن فستیوال های طرفداران هری پاتر به علت فعالیت های تجاری غیرقانونی نمود، با اعتراضات فراوانی از سوی آنها مواجه شد.

به گزارش سینماپرس، کمپانی برادران وارنر که تهیه کننده سری فیلم‌های «هری پاتر» و صاحب حق مالکیت کتاب‌های جی. کی رولینگ است، با تعطیل کردن فستیوال‌های طرفداران این دنیای جادویی باعث خشم آنها شده است. برادران وارنر معتقد است این جشنواره‌ها «فعالیت‌های تجاری غیر قانونی» هستند، اما در شهرهای کوچک دور امریکا واکنش‌ها به این اقدام حقوقی متفاوت است.


سارا جو تاکر یک جوان ۲۱ ساله در کالج چستنان هیل در فیلادلفیا که میزبان تورنمنت کوییدیچ (بازی جادویی داستان‌ها و فیلم‌های هری پاتر) بوده، در واکنش به این اقدام کمپانی بزرگ هالیوود گفته است: «انگار لرد ولدمورت اداره برادران وارنر را بر عهده گرفته است و از جادوی سیاه استفاده می‌کند تا روشنایی یک شهر کوچک را نابود کند! »

فیلیپ داسون مدیر تجاری منطقه چستنات هیل می‌گوید کمپانی برادران وارنر در ماه می با گروه برگزار کننده تماس گرفت و به آنها اطلاع داد این فستیوال نمی‌تواند از نام‌ها، اماکن و اشیا سری هری پاتر استفاده کند. این اقدام باعث شد همه چیز از جلسات دیوار با دامبلدور تا کلاس‌های دفاع در برابر جادوی سیاه هری پاتر تعطیل شوند.

داسون می‌گوید: «خیلی زود مشخص شد ما نمی‌توانیم فستیوال را مثل سال‌های قبل برگزار کنیم. » این جشنواره که اواخر اکتبر برگزار می‌شد، سال گذشته ۴۵ هزار هوادار دنیای هری پاتر را به خیابان‌های سنگفرش شده این منطقه تاریخی کشانده بود. امسال در عوض برگزار کنندگان یک شب خانوادگی «چوبدستی‌ها و جادوگرها» و دیگر برنامه‌های جادویی خواهند داشت و مردم همچنان می‌توانند لباس‌های شخصیت‌های مورد علاقه‌شان را بپوشند.

اما چستنات هیل تنها انجمنی نیست که با تماس‌های ممنوعیت برادران وارنر روبه‌رو شده است. دبیران جشنواره‌های مشابه در نقاط مختلف امریکا شامل آرورا، الینویز، ایتاکا و نیویورک با مقررات جدید روبه‌رو شده‌اند که هرگونه فعالیت با تم هری پاتر را ممنوع می‌کند، در حالی که این جشنواره‌ها عموما رویدادهای رایگان هستند.

این اقدامی برای حفاطت از یک برند تجاری است. این کمپانی به شکل رسمی اعلام کرده است: «برادران وارنر همیشه از اشتیاق هواداران هری پاتر خشنود بوده است، اما نگرانیم و همچنین معترضیم که گردهمایی‌های هواداران به وسیله‌ای برای فعالیت‌های تجاری غیر قانونی تبدیل شده است. »

طرفداران جشنواره فیلادلفیا در توییتر از جی. کی. رولینگ درخواست کرده‌اند که این رویداد را نجات دهد. اما سخنگوی این نویسنده گفت که او در این باره نظری ندارد.

رویداد «آخر هفته جادوگری» در ایتاکا از یک جشن کوچک در یک کوچه فرعی در سال ۲۰۱۵ به یک فستیوال هری پاتر پر و پیمان تبدیل شد که سال گذشته میزبان ۲۰ هزار طرفدار بود. دبیر این جشنواره می‌گوید که در ماه فوریه نامه‌ای از برادران ورانر دریافت کرده می‌گوید بخش‌هایی از فستیوال را نمی‌تواند امسال برگزار کند.

او در اعتراض به این اقدام برادران وارنر می‌گوید: «جادو قبل از هری پاتر هم وجود داشت و کسی می‌تواند روی اشتیاق و فعالیت‌های مرتبط مهر تجاری بزند. »

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.