دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

قصه نوجوانی که با بچه های مهاجران مشکل دارد

فیلم کوتاه «جمعه گل»

سینماپرس: کارگردان فیلم کوتاه درباره انتخاب شهر یزد برای ساخت این اثر گفت: «مردم افغانستان و مردم محلی یزد به ویژه در بافت قدیم این شهر تعامل بسیار خوبی با هم دارند.»

به گزارش سینماپرس، محمدرضا حاجی غلامی کارگردان عرصه فیلم کوتاه درباره ساخت اثر جدید خود با عنوان «جمعه گل» گفت: این فیلم کوتاه ۲۵ دقیقه‌ای روایتگر داستان پسری نوجوان است که با بچه های مهاجران افغانستانی مشکل دارد اما به دلیل اینکه پدر یکی از این بچه ها به عنوان مدافع حرم در جنگ شرکت کرده است، رفاقتی بین او و این پسر شکل می گیرد.

وی افزود: ایده اولیه این فیلم در گروه فیلمنامه نویسی خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی شکل گرفت. سپس توسط خانم اکرم صادقی به صورت فیلمنامه ای نوشته و در نهایت در مرحله دوم توسط علی حماسی بازنویسی شد.

این کارگردان عنوان کرد: تولید فیلم کوتاه «جمعه گل» از آبان ماه سال گذشته آغاز و به دلیل اینکه کار ساخت موسیقی خاص آن طولانی شد، تولید آن مقداری بیش از حد طول کشید اما در نهایت این اثر آماده و تحویل خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی شده است.

حاجی غلامی اظهار کرد: فضای کار در ابتدا مربوط به یزد نبود اما در ادامه راه به فضای بومی این شهر تبدیل و در نهایت کار تولید آن در شهر یزد انجام شد. دلیل انتخاب شهر یزد برای ساخت این فیلم نخست، ساکن بودن خودم در این شهر و همزیستی مسالمت آمیز بین مردم یزد و افغانستانی های ساکن در این شهر بود. مردم افغانستان و مردم محلی یزد به ویژه در بافت قدیم این شهر تعامل بسیار خوبی با هم دارند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه داستان این فیلم در بافت قدیمی شهر یزد اتفاق می افتد و با داستانی کودکانه و رفاقت ۲ پسر نوجوان روبه رو هستیم.

حاجی غلامی در پایان گفت: تهیه کنندگی این کار برعهده حسین اسدی زاده بود و حبیب خزایی فرد، موسیقی و رامین راستجو هم تصویربرداری کار را برعهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.