شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

منتقد سینما و تلویزیون:

فیلمسازی که دچار بحران اندیشه شده فیلم پوچ و بی مفهوم را تولید می کند

نگاتیو

سینماپرس: پژمان کریمی با بیان اینکه بحران اندیشه در سینمای ایران جدی است، گفت: مسئولان فرهنگی در بی هویتی و بحران اندیشه در سینما تاثیر داشتند.

به گزارش سینماپرس، پژمان کریمی منتقد و مجری در گفتگو با یک خبرگزاری درباره فیلم های کمدی اخیر در سینمای ایران اظهار داشت: برپاشدن سینمای به اصطلاح کمدی و برآمده از هجو و بی قیدی، محصول سینما گری است که دغدغه نفسانی و مالی دارد و بزرگتر از آن فقدان اندیشه است.

وی با بیان اینکه بحران اندیشه در سینمای ایران کاملا جدی است، ادامه داد: فیلم سازی که دچار بحران اندیشه شده فیلم پوچ و بی مفهوم را تولید می کند.

کریمی ادامه داد:یک فیلم ساز اگر دغدغه صحیح وهدفمند داشته باشد به هنر، مخاطبش و کشورش احترام می گذارد و هیچ وقت در حیطه  کمدی های نامناسب کار نمی کند.

این منتقد با بیان اینکه متاسفانه مسئولان فرهنگی در بی هویتی و بحران اندیشه در سینما تاثیر داشتند و باعث شدند که فیلم هایی بدون هدف و دغدغه شکل بگیرد، ادامه داد:خیلی جالب است بدانید که بعضی از این فیلم ها ترکیبی از یک لطیفه یا چند لطیفه است که  آن را برای مخاطب به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به اینکه این نوع فیلم سازی نیز مقطعی است، بیان کرد: هر چقدر هم این موضوعات مخاطب داشته باشد بالاخره دچار ریزش می شود اما در واقع نگرانی ها از باب تنزل سلیقه ها نیست زیرا در مقابل نهادهایی هم وجود دارند که نمونه های فیلم های خوب را تولید می کنند اما مسئله نگران کننده این است که چرا باید سینمای ایران فیلم سخیف و سطح پایین بسازد.

کریمی افزود: به نظرم اگر رسانه ها اینطور فیلم های سخیف را از دایره توجه خود دور کنند، این فیلم سازهامنزوی می شوند و به طورحتم خانواده ها هم این فیلم ها را قبول نمی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.