جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

محمدرضا هدایتی:

تلویزیون دیگر مخاطب آنچنانی ندارد

محمدرضا هدایتی در شانزدهمین جشن حافظ

خبرگزاری فارس: مردم ما فقط در مناسبت‌هایی مثل نوروز، رمضان و محرم تلویزیون تماشا می‌کنند. عیدهایمان با کلاه قرمزی و پایتخت می‌گذرد و بعد ماه رمضان و محرم را داریم تازه اگر این شانس را بیاوریم که مردم کار ما را ببینند.

«محمدرضا هدایتی» بازیگر سریال «رهایم نکن» گفت: از اواسط مهرماه مشغول بازی در این سریال شدم و حدود ۷ ماه مشغول بازی در این سریال بودم. طولانی شدن این پروسه مزیتی دارد و آنهم این است که سریال‌ به طور کامل به شبکه تحویل داده شد و ما درگیر شتاب زدگی نشدیم.

وی با اشاره به دومین تجربه حضورش در سریال ماه رمضانی بیان داشت: در سال ۸۲ در سریال رانت خوار کوچک بازی می‌کردم که از شبکه پنج سیما پخش شد. آن سریال و نقشم آنجا کمدی بود اما همانطور که دیدید شخصیت جهان در رهایم نکن غیر کمدی و در مواقعی هم منفی می‌شد.

این بازیگر درباره محبوبیت خود در سریال‌های کمدی، گفت: خوشبختانه تعداد کارهای جدی و کمدی‌ام با هم برابر است، اما به این خاطر که کمدی‌هایم همه با مهران مدیری بوده و در همه تیپ‌سازی، خلق شخصیت و تکه کلام داشتم در ذهن مردم مانده است. از طرفی نقشی که در سریال «در چشم باد» ایفا کردم جدی و تا سن میانسالی بود و اتفاقا مخاطب به خوبی با آن ارتباط برقرار کرد.  

http://cinemapress.ir/d/2018/05/21/4/172834.jpg

وی در ادامه بیان داشت: این درست است که مردم مرا به عنوان کمدین می‌شناسند. اما همانطور که دیدید در رهایم نکن علاوه بر اینکه نقشی جدی دارم گاهی به سمت منفی بودن هم می‌روم و امیدوارم مردم این نقش را از من قبول کنند.

صداپیشه عروسک پسر عمه زا در ادامه با بیان اینکه باز هم کار کمدی انجام می‌دهم، افزود: اگر مهران مدیری باز هم برای کار کمدی به من پیشنهاد دهد، حتما قبول می‌کنم و سعی می‌کنم تا شخصیتی را ایفا کنم که در ذهن مردم ماندگار شود. معتقدم اگر یک بازیگر بتواند درک درستی از نقش پیشنهادی داشته باشه و آن را به درستی اجرا کند، خودش هم از ایفایش لذت می‌برد و تا وقتی که نقش به بازیگر نچسبد مخاطبان هم نمی‌توانند آن را باور کنند. ژانر و شخصیت زیاد برایم مهم نیست و این مهم است که باورپذیر باشم.

بازیگر سریال «در چشم باد» با اشاره به حضور در باکس رمضانی تلویزیون گفت: تلویزیون دیگر مخاطب آنچنانی ندارد و مردم ما فقط در مناسبت‌هایی مثل نوروز، رمضان و محرم تلویزیون تماشا می‌کنند. عیدهایمان با کلاه قرمزی و پایتخت می‌گذرد و بعد ماه رمضان و محرم را داریم تازه اگر این شانس را بیاوریم که مردم کار ما را ببینند. برای من باکس رمضانی قابل توجه بود چراکه می‌دانم مردم سریال‌های این ماه را از دست نمی‌دهند.  

وی در ادامه افزود: امیدوارم محدودیت‌های تلویزیون کمتر شود و به هنرمندان بیشتر اعتماد کنیم. منظور از محدودیت‌ها این است که یک زمانی نشان دادن و پرداختن به یکسری مسائل در تلویزیون ممنوع شده بود و الان هم این رویه ادامه دارد و هیچکس هم جرات نمی‌کند که توضیحی درباره آن ارائه دهد و حتی آن را تحلیل کند و چرایی آن را پاسخ دهد. بعد هم جالب است که انتظار هم داریم مردم ماهواره تماشا نکنند و این انتظار بی‌جایی است که شما هیچ جذابیتی برای مردم ایجاد نمی‌کنید و انتظار دارید که ماهواره هم نبینند.

هدایتی با اشاره به سریال‌های پرمخاطب تلویزیون بیان داشت: در سریال‌هایی که مهران مدیری می‌ساخت این جذابیت‌ها وجود داشت و یادم است خیابان‌ها حین پخش سریال‌هایش خلوت می‌شدند. چرا این اتفاق‌ها دیگر نباید بیفتد؟ هنرمندان ما که حضور دارند، چرا تلویزیون آنقدر برای هنرمندانش اعتبار و اعتماد قائل نیست که به آنها حتی اجازه حضور و فعالیت را نمی‌دهد؟

وی مقصر این ماجرا را تلویزیون دانست و افزود: من مقصر اصلی این را تلویزیون می‌دانم چراکه من و ما بچه تلویزیون هستیم و من از طریق تلویزیون مطرح شدم. چرا من و آقای مدیری نباید برای تلویزیون کار کنیم؟ سه سال پیش مدیری می‌خواست فصل دو شب‌های برره را بسازد اما موافقت نشد. این در حالی است که الان افرادی که در آن زمان نتوانستند شب‌های برره را ببینند، الان سی دی‌هایش را تهیه کرده و تماشا می‌کنند و تلویزیون خودمان و شبکه آی فیلم حتی یکبار هم تکرار آن را پخش نکرده است، در صورتیکه اغلب سریال‌ها را دو سه بار پخش می‌کند اما در مورد این سریال این اتفاق نیفتاد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.