چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

ماموریت جدید برای دادستان تهران:

رسیدگی به ادعاهای طرح شده در "ماه عسل" توسط دادستانی

محمد جعفر منتظری

سینماپرس: دادستان عمومی و انقلاب تهران از سوی دادستان کل کشور موظف به رسیدگی ادعاهای طرح شده از سوی مهمان برنامه ماه عسل شد.

به گزارش سینماپرس، در پی پخش برنامه ای در تاریخ ۸ /۳/ ۹۷ در یکی از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح ادعاهایی درباره نوعی بیماری، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور پس از انجام بررسی های لازم و اعمال و اعلام نظر کارشناسان و متخصصان ذی ربط درخصوص کذب بودن مطالب و ادعاهای مطرح شده در آن برنامه، گزارشی به دادستان کل کشور ارائه داده است.
به دنبال این بررسی های اولیه، دادستان عمومی و انقلاب تهران از سوی دادستان کل کشور مامور شد برابر با مقررات، در اسرع وقت و با توجه به آثار و تبعات ادعاهای مطرح شده در آن برنامه در جامعه،موضوع را پیگیری و تعقیب کند و نتیجه نیز برای عموم اعلام شود.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین دستور داد نسبت به وجوه جمع آوری شده نیز برابر مقررات اقدام و از تضییع حقوق عامه جلوگیری شود.

اوایل خرداماه یکی از مهمانان برنامه تلویزیونی ماه عسل با ادعای شفایافتن از یک بیماری با علائمی مشابه ایدز، از اینکه بیماری‌ مشابه دیگری در ده سال آینده بسیاری را تهدید می‌کند، سخن گفته بود .
او در ادامه از خطر یک بیماری دستگاه تناسلی و این‌که با یک واکسن خاص (اچ .پی. وی ) می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد، صحبت کرده و به همین منظور، به‌عنوان یک سلبریتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، کمپینی را برای که برای جمع‌آوری کمک مالی تامین منابع تولید واکسن ، طراحی شده، معرفی کرده بود.


این برنامه واکنش‌ها و بحث‌های بسیاری را در بین متخصصان برانگیخت و واکنش وزارت بهداشت را هم در پی داست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.