سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

بررسی عملکرد رسانه های سینمایی و روابط عمومی ها از منظر اهل قلم/۱

سربخش: برخی رسانه ها تنها برای خوش آمد مدیران سینمایی مبادرت به انتشار خبر می کنند/ وظیفه ما تقویت رسانه های مرتبط با جبهه انقلاب است

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در رابطه با عملکرد غلط برخی رسانه های تخصصی سینمایی و روابط عمومی های نهادهای گوناگون مرتبط با سینما گفت: صدور مجوزهای کیلویی برای رسانه ها طی سال های اخیر موجب شده تا افرادی فاقد صلاحیت و شایستگی وارد عرصه فرهنگ، هنر و رسانه شوند.

مدیر مسئول نشریه «سینما رسانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده یک عضو هیأت منصفه مطبوعات هستم و طی سال های اخیر بارها شاهد آن بوده ام افرادی برایشان مجوز صادر شده که حتی از قانون مطبوعات هیچ آگاهی ندارند! تنها دلیل صدور این مجوزهای کیلویی هم در وهله اول بالا بردن آمار و بیلان کاری مدیران مطبوعاتی است و در وهله دوم افزایش رسانه های وابسته به دولت که برای آن تبلیغ کنند! متأسفانه ما این روزها در عرصه مطبوعاتی کشور و به ویژه عرصه فرهنگی و هنری و بالاخص رسانه های تخصصی سینمایی شاهد حضور افرادی هستیم که کمترین شایستگی و تخصص و مهارتی ندارند اما به واسطه برخی ارتباط های شان مجوز گرفته و یا در رسانه ها مشغول به کار شده اند و یا در پست های روابط عمومی نهادهای سینمایی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ما امروزه نیاز به آن داریم تا «شایسته سالاری» را در مطبوعات حاکم کنیم و بیش از این اجازه ندهیم افراد غیرمتخصص و فاقد دانش و مهارت در این عرصه فعالیت کنند؛ کار باید به دست کاردان سپرده شود. ما نباید بگذاریم مردم بیش از این از رسانه ها بری شوند و حساسیت زایی این رسانه ها باعث ایجاد یک اتفاق شوم در جامعه و کشور شود. ما امروزه نیازمند آن هستیم تا همانند کشورهای غربی جرائم سخت و سنگینی برای رسانه ها در نظر بگیریم تا دیگر وابستگی های سیاسی و جناحی باعث نشود برخی رسانه ها اخلاقیات را زیرپا گذاشته و به نفع جناح متبوع شان مطالب خلاف واقع منتشر کنند.

سربخش در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه وظیفه ما تقویت رسانه های مرتبط با جبهه انقلاب است اظهار داشت: خوشبختانه رسانه های مرتبط با جبهه انقلاب اسلامی به خصوص رسانه های فرهنگی و سینمایی طی این سال ها از نظر کیفی رشد کرده اند و امروزه وظیفه یکایک دستگاه ها و نهادهای انقلابی است که از این قبیل رسانه ها حمایت کنند. ما باید همواره منافع نظام، انقلاب و اسلام را در نظر بگیریم و نباید اجازه دهیم تا برخی رسانه ها به اسم سینما و فرهنگ و هنر با عملکرد ضد فرهنگی شان چهره فرهنگی جمهوری اسلامی را بیش از این مخدوش کنند!

این کارشناس ارشد حقوق بین الملل تأکید کرد: همانطور که دشمن نظام اسلامی ما اتاق فکرهای متعدد دارد و رسانه هایی همسو با تفکرات و اهداف خود تأسیس می کند ما هم باید در پی آن باشیم تا با عملکردی عاقلانه و خردورزانه رسانه های همسو با انقلاب و نظام اسلامی را تأسیس و تقویت کنیم و اجازه ندهیم تا رسانه های فرهنگی ما به دست ناکسان و نااهلان و ناآگاهان بیفتد!

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: متأسفانه این روزها به شدت ما شاهد آن هستیم که برخی از این رسانه هایی که مجوزهای کیلویی به آن ها داده شده تنها برای خوش آمد مدیران سینمایی مبادرت به انتشار خبرهای روابط عمومی ها کرده و بسیار خنثی عمل می کنند و این عملکرد خنثی گونه شان باعث می شود تا حتی خود سینماگران و مدیران سینمایی هم آن ها را هرگز دنبال نکنند! در صورتی که هدف و کارکرد یک رسانه نباید این گونه باشد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.