چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

نمایش و نقد مستند «دیدن و بودن» در سالن سینماحقیقت

مستند دیدن و بودن

سینماپرس: برنامه هفته آینده‌ کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد فیلم مستند «دیدن و بودن» اختصاص یافته است.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برنامه هفته آینده‌ کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد فیلم مستند «دیدن و بودن» به کارگردانی علی شیلاندری اختصاص یافته است.

این فیلم مستند ۷۶ دقیقه‌ای که مستند- پرتره‌ای از مریم زندی عکاس معاصر کشور است از ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه ۲۷ خردادماه ۹۷ در سالن «سینماحقیقت» این مرکز به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور علی شیلاندری کارگردان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها و خسرو دهقان منتقد مهمان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

پژوهشگر، فیلمبردار، صدابردار، کارگردان و تدوینگر «دیدن و بودن» علی شیلاندری است. از دیگر همکاران وی در این پروژه می‌توان به حسین مهدوی، حسن مهدوی، شاهین خاکپور صداگذاران، حمیدرضا فطوره‌چیان، سیندخت رحیمیان تصحیح رنگ و بوریس اسکالسکی آهنگساز اشاره کرد. این فیلم توسط فرهاد محمدی و علی شیلاندری تهیه شده است.

مستند «دیدن و بودن» برای اولین بار در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و برنده تندیس بهترین فیلمبرداری علی شیلاندری شد. ضمن اینکه این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین صدابرداری و موسیقی هم شده بود.

عموم علاقمندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه آینده ۲۷ خردادماه به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه  کنند.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.