سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

در پی اعطای نشان درجه یک هنری به معاون هنری ارشاد

نامه یک استاد خوشنویسی به وزیرارشاد درباره خط سیدمجتبی حسینی

سیدمحمدمجتبی حسینی

سینماپرس: یکی از اعضای شورای ارزشیابی هنری در نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد خط سیدمجتبی حسینی را در حد «ممتازی» و نه «استادی» دانست.

به گزارش سینماپرس، طی روزهای گذشته بحث‌هایی مبنی بر چگونگی اهدای نشان درجه یک هنری به سیدمجتبی حسینی، معاون کنونی امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محافل هنری مطرح شده است. استاد غلامرضا مشعشعی از اساتید پیشکسوت خوشنویسی و عضو شورای ارزشیابی هنری با نوشتن نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد، به اعطای نشان «درجه یک هنری» به معاون وزیر ارشاد اعتراض کرده است. در ادامه این نامه را می‌خوانید: 

«جناب آقای سید عباس صالحی مقام منبع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و تحیات

احتراماً به استحضار می‌رساند: 

با توجه به اخبار منتشره در جراید رسمی کشور مبنی بر اعطای مدرک درجه یک هنری به آقای سید محمد مجتبی حسینی معاونت هنری وزارت متبوع شایان ذکر است که به روال قانونی و معمول این مدرک می‌بایست پس از طی تشریفات قانونی مربوطه و به تقاضای هنرمند توسط کمیته تخصصی مربوطه در رشته خوشنویسی به شورای ارزشیابی هنرمندان ارجاع گردد که متأسفانه در پرونده مشارالیه بدین صورت عمل نشده است و مدرک صادره برای نامبرده فاقد ارزش و اعتبار هنری است که در این راستا مراتب جهت صدور دستور مقتضی و اتخاذ تصمیم شایسته به حضور ایفاد می‌گردد.

ضمناً اینجانب به عنوان استاد ارشد و عضو شورای ارزشیابی هنری تعیین شایستگی «استادی» خط نامبرده را در حد مرحله «ممتازی» تشخیص داده و آن را فاقد عیار و اعتبار جهت دریافت «استادی» و درجه یک هنری در خط شکسته نستعلیق می‌دانم و نیز طی مذاکره‌ای که با همکار گرامی جناب آقای یدالله کابلی خوانساری (استاد ارشد و عضو شورای ارزشیابی هنری تعیین شایستگی «استادی» در خط شکسته) در مورد تعیین سطح خط شکسته «سید مجتبی حسینی» به عمل آمد، ایشان نیز در این خصوص با من کاملاً موافق و هم‌عقیده بوده و مراتب مذکور مورد تائیدشان است. لازم به ذکر می‌باشد که اصولاً هیچ‌یک از استادان (بی‌حُب و بغض) عضو شورای تعیین شایستگی استادی هم، خط نامبرده را شایسته دریافت مدرک «استادی» و «درجه یک هنری» نمی‌دانند.

ضمناً خاطرنشان می‌گردد که اینجانب به عنوان استاد راهنمای نامبرده و آقای ملک‌زاده از بدو ورود ایشان از شیراز به تهران در خدمت نامبردگان بوده و از ارائه کلیه آثار ارزشمند و اصیلی که در راستای اعتلای سطح آموزش نامبردگان باشد؛ مضایقه و درنگ نکردم (البته بدون چشم‌داشت) اما با اظهار تأسف فراوان در سال‌های اخیر مطلع گردیدم، بدلایلی. 

در پایان یادآور می‌شود که آقای غلامحسین امیرخانی شخصاً طی معرفی‌نامه‌ای عنوان آقای مرادخانی معاونت وقت وزارت (بدون رعایت موازین قانونی و آئین‌نامه اجرائی انجمن) با غلوّ کردن در مورد «حسینی» از ایشان که (خطشان در حد ممتازی است) به استادی یاد کرده ... و این جوان را کارشناس، محقق و موزه‌دار در حد جهانی معرفی می‌کنند؟! بدیهی است برداشت تائید درجه یک هنری «سوء استفاده» از معرفی نامه استاد امیرخانی بوده است.

با تشکر و احترام

غلامرضا مشعشعی»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.