دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

چهره هایی که به مهمانی ملکه رفتند

ملکه انگلستان

سینماپرس: در حالی که سینماگران ایرانی از اینکه در راستای اهداف کشورمان فیلم بسازند، ابا دارند، نگاهی به لیست میهمانان جشن تولد ملکه انگلستان نشان می‌دهد، چهره‌های سرشناس سینمای آن کشور تا چه اندازه وابسته و «در خدمت سرویس مخفی علیاحضرت» هستند.

به گزارش سینماپرس، در حالی که سال‌هاست برخی سینماگران از این که در راستای اهداف کشورمان فیلم بسازند، ابا دارند و این کار را با برچسب‌های «فیلم سفارشی»، «فیلم حکومتی» و «فیلمساز حکومتی» می‌کوبند، نگاهی به لیست میهمانان جشن تولد ملکه انگلستان نشان می‌دهد، چهره‌های سرشناس سینمای آن کشور تا چه اندازه وابسته و «در خدمت سرویس مخفی علیاحضرت» هستند.

دربار بریتانیا به مناسبت جشن تولد ۹۲ سالگی ملکه الیزابت امسال از چهره‌های مهم و سرشناسی مثل اما تامپسون بازیگر فیلم‌های «نجات آقای بنکس» و «عقل و احساس» دعوت کرد تا در مراسمی مجلل شرکت داشته باشند. همین طور نام کرا نایتلی بازیگر فیلم های «غرور و تعصب» و مجموعه «دزدان دریایی کارائیب» در کنار تام هاردی، یکی از گزینه‌های بازی در نقش جیمز باند آینده و بازیگر فیلم های «تلقین»، «شوالیه تاریکی بر می خیزد» و «دانکرک» هم در لیست میهمانان قرار داشتند.

در این مراسم، میهمانان حاضر مفتخر به دریافت مدال افتخار دربار بریتانیا و یا شوالیه شدند. بر همین اساس نشان افتخار CBE به تام هاردی رسید و اما تامپسون هم با گرفتن نشان DBE از این پس رسماً با عنوان «بانو»  خطاب می‌شود. کرا نایتلی هم رتبه OBE دربار بریتانیا را دریافت کرد. ابی مورگان نویسنده فیلمنامه بیوگرافی مارگارت تاچر، «بانوی آهنین» و فیلم «حق رای» همراه با برایان کاسگروو خالق انیمیشن مشهور «موش خطرناک» و فلنا فیلدینگ بازیگر ۹۰ ساله تئاتر، سینما و تلویزیون بریتانیا هم در میان میهمانان افتخاری مراسم امسال بودند. در فهرست میهمانان امسال اما چهره‌های غیر سینمایی مثل کنی دالگلیش ستاره سال های دور باشگاه لیورپول هم به چشم می‌خورد. دالگلیش که توسط هوادارانش رتبه پادشاهی گرفته و روی سکوهای آنفیلد رود با عنوان «کینگ کنی» شناخته می‌شود، با حضور در مراسم تولد سلطنتی و زانو زدن مقابل شمشیر ملکه الیزابت دوم رسما با نام سر کنت دالگلیش از این پس معرفی خواهد شد تا در برابر سر الکس فرگوسن یونایتدی ها، طرفداران لیورپول هم با افتخارات کمتر، یک شوالیه داشته باشند. از دیگر میهمانان مراسم امسال می‌توان به کازوئو ایشیگورو، نویسنده برنده جایزه نوبل ژاپنی الاصل، تیم دیوی، رئیس استودیوی بی بی سی و سوفی ترنر-لینگ، مدیرعامل شرکت رسانه‌ای انندمول شاین اشاره کرد که با عناوین سلطنتی جشن را ترک کردند.

جالب است بدانید مراسم جشن تولد سلطنتی در بریتانیا هیچ ربطی به روز واقعی تولد پادشاه یا ملکه ندارد. بلکه تاریخی است که از سوی دربار برای جشن‌های ملی انتخاب می‌شود. به عنوان مثال تولد ملکه ویکتوریا ۲۴ می است اما اسکاتلندی‌ها مراسم تولد او را تحت هر شرایطی و با وجود هر تاریخی در سومین دوشنبه ماه می جشن می‌گیرند. به همین جهت هم با وجود تولد ملکه الیزابت در روز ۲۱ آوریل مراسم تولد رسمی او در روز ۹ ژوئن برگزار می‌شود.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.