دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

پیشکسوت رادیو:

آرزویم است تا زنده هستم این گنجینه را ضبط کنم

غلامعلی امیرنوری

سینماپرس: یک پیشکسوت رادیو با اشاره به گویندگی برخی از آثار نظم و نثر شاعران قدیم زبان فارسی گت: «اکنون در حال خواندن «سیاست نامه» خواجه نظام الملک طوسی به صورت صوتی هستم و حدود یک ماه است که آن را شروع کرده ام.»

به گزارش سینماپرس، غلامعلی امیرنوری پیشکسوت رادیو در گفتگو با یک خبرگزاری با اشاره به ناآگاهی و کمبود مطالعه در میان مجریان جوان بیان کرد: اصل رادیو زبان و بیان معیار است و اینکه شما بتوانید از موسیقی زبان فارسی به درستی استفاده کنید اهمیت بسیاری دارد؛ چراکه این موسیقی را هیچ زبانی همچون فارسی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین در زبان فارسی نوعی اندیشه وجود دارد که این تفکر نیز در کمتر زبانی موجود است. کتاب های فردوسی، مولانا، سعدی، نظامی و دیگر شاعران پارسی پیچیده ترین مفاهیم انسانی را مطرح کرده اند.

این گوینده پیشکسوت درباره فعالیت های خود نیز توضیح داد: در حال گویندگی برخی از آثار نظم و نثر شاعران قدیم زبان فارسی هستم تا تنظیم شود و در اختیار شبکه های رادیویی یا فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرار گیرد. اکنون در حال خواندن «سیاست نامه» خواجه نظام الملک طوسی به صورت صوتی هستم و حدود یک ماه است که آن را شروع کرده ام و فکر می کنم یک یا ۲ ماه دیگر کار آن طول می کشد.

امیرنوری اضافه کرد: پیش از این نیز مجموعه شعر «لیلی و مجنون» نظامی، «شاهنامه» فردوسی و کتاب های دیگری را خوانده ام و بعد از «سیاست نامه» هم خواندن دیگر آثار را ادامه خواهم داد. آرزویم این است تا زنده هستم این گنجینه ادبیات فارسی را ضبط کنم و به دنیا ارایه دهم.

این گوینده در پایان درباره اهمیت رادیو که به رشد بیان فارسی در میان مردم کمک کرده است، گفت: رادیو تاثیرگذارترین دانشگاه است، از حدود چندین دهه پیش که رادیو تاسیس و فراگیر شد مردم توانستند بیان فارسی را بیاموزند و در هر کجای ایران می توانند با شما ارتباط بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.