دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

همکاری حسام الدین سراج با گروه «سور»

حسام الدین سراج در آیین رونمایی سی‌و‌یکمین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: آلبوم جدید حسام‌الدین سراج که با همکاری گروه «سور» تولید شده است، پس از طی مراحل اداری شرکت منتشرکننده، روانه بازار می شود.

به گزارش سینماپرس، حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی در گفتگو با یک خبرگزاری درباره آلبوم موسیقی که در تدارک انتشار آن است، گفت: آلبوم جدیدم با همراهی گروه «سور» به سرپرستی مجید مولانیا از ۶ ماه پیش آماده انتشار است، اما به دلیل اینکه شرکت منتشرکننده آلبوم باید برای ثبت مجدد مجوز خود پروسه اداری را طی کند هنوز موفق به انتشار آلبوم نشده ایم. طبق قوانین جدیدی که اعلام شده شرکت های قدیمی که از سه سال گذشته به قبل فعالیت داشتند باید دوباره برای ثبت مجدد اقدام کنند و پس از آن نسبت به صدور مجوز آلبوم های این شرکت اقدام می شود.

وی ادامه داد: آلبوم جدیدم توسط شرکت «فنا» به مدیریت من با همراهی گروه «سور» به سرپرستی مجید مولانیا و اشعاری از مولانا، حافظ، باباطاهر، محمدرضا شفیعی کدکنی، حسین منزوی و هوشنگ ابتهاج در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار خواهد گرفت.

این خواننده موسیقی ایرانی در پایان درباره برنامه کنسرت های خود توضیح داد: تا تابستان برنامه قطعی برای کنسرت نداریم، اما این احتمال وجود دارد که تابستان امسال کنسرت «ترانه های زمین» را بار دیگر برگزار کنیم. این کنسرت سال گذشته با همکاری یوردال توکجان نوازنده عود و اردم شمشک نوازنده باقلاما از کشور ترکیه و حضور اردشیر کامکار نوازنده کمانچه و همایون نصیری نوازنده پرکاشن  برگزار و قطعاتی با ملودی های عربی، کردی و ترکی برای مخاطبان اجرا شد که خوشبختانه مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.

حسام الدین سراج چندی پیش در چارچوب برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با همراهی گروه «سور» کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار کرد. گروه «سور» در این کنسرت قطعاتی چون «در جستجوی دوست»، «دولت عشق»، «سرود کهن» و «چشم بی‌خواب» را اجرا کردند. در بخش دوم این کنسرت نیز یکی از آثار محمدرضا شجریان در سبک دشتی اجرا شد. در این اجرا، حمید قنبری، تنبک، علیرضا دریایی، کمانچه، جمشید صفرنژاد، سن، فرنام اسکندری، کمانچه آلتو، صابر سوری، عود، امین دادوری، دف و مجید مولانیا تار نواختند.

گروه موسیقی «سور» در زمستان سال ۱۳۷۸ به سرپرستی مجید مولانیا و با همراهی جمشید صفرزاده تأسیس شده است. این گروه تاکنون برنده جوایز بسیاری در داخل و خارج از کشور بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.