دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

نوع برخوردهای سیدسلیم تصنعی است

سردلبران

سینماپرس: مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم علیه السلام با تاکید بر جنبه های مثبت مجموعه تلویزیونی «سرّ دلبران» گفت: « نوع ورود یک روحانی به مسائل جامعه دارای ریزه‌کاری‌هایی است که در این سریال نشان داده نشده است.»

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر پناهی، مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، با بیان اینکه سریال «سرّ دلبران» برخی کارکردهای شخصیت روحانی مسجد را به تصویر کشیده است، اظهار داشت: تا کنون برخی پازل‌های شخصیت «سیدسلیم» معرفی شده است. شخصیت روحانی فیلم اعم از مشکلات شخصی‌اش، نوع برخورد با مردم، گذشته آقا سید و حتی رسیدگی به مشکلات مردم به مرور در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: البته نوع برخوردهای سیدسلیم تصنعی است و هرکس طلبه باشد، متوجه این مسأله می‌شود. نوع ارتباط و برخورد این فرد با همسر و مادرش و حتی برخی اهالی محل بسیار تند است؛ در حالی که یک فرد روحانی از موضع قاطع عمل می‌کند و این گونه تندی و کوچه بازاری برخورد نمی‌کند، زیرا این اعمال تطبیقی با رفتار طلبه‌ها ندارد.

حجت‌الاسلام پناهی بیان داشت: نوع پرداخت شخصیت یک روحانی که با انواع مسائل دوروبرش از مسائل زندگی‌اش گرفته تا افرادی که در محل به عنوان معتمد شناخته شده‌اند، بسیار خوب بوده است. البته نوع ورود یک روحانی به مسائل جامعه دارای ریزه‌کاری‌هایی است که در این سریال نشان داده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه کار روحانی راهبری کلی، ارتباط و نظارت بر کل مسجد است، ادامه داد: البته تاکنون هیچ فیلم و سریالی تا این اندازه از جزئیات زوایای پنهان زندگی طلبه را به تصویر نکشیده است. از این جهت نمای کلی از فعالیت‌های یک طلبه از رابطه عبادی‌اش با خدا و ارتباط با جامعه را می‌شود در سریال «سرّ دلبران» پیدا کرد.

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه بهتر است برای ساخت این گونه سریال‌ها از مشاوره افراد روحانی و طلبه استفاده شود، تصریح کرد: بیشتر آنچه در این فیلم‌ها و سریال‌ها به تصویر کشیده می‌شود، شناخت بیرونی است و گاهی مشاهده شده که حتی ابتدایی‌ترین موضوعات درباره نوع آرایش لباس و عمامه روحانی رعایت نمی‌شود. البته شاید عموم مردم متوجه این قضیه نشوند، ولی بهتر است این مسائل هم رعایت شود.

به گزارش فارس، ‌ مجموعه «سر دلبران» روایتی اجتماعی درباره مسجد و نقش محوری آن است. این مجموعه با ترسیم روابط اجتماعی یک محله، روی نقش مسجد و امام جماعت در حل و فصل مشکلات روزمره مردم تمرکز دارد.

این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در شهر یزد تصویربرداری شده و حسین حسنی داستان آن را به رشته تحریر در آورده است.

این مجموعه تلویزیونی، شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما در حال پخش است.

نظرات

  • باقر ۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۲:۵۰
    0 0
    در میان سریالهای ماه رمضان امسال بهتر از بقیه است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.