یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

«دلبند» در مراحل پایانی آماده سازی

مستند «دلبند»

سینماپرس: فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی که درباره یک مادر هشتاد ساله تنهاست در آینده نزدیک آماده نمایش می شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «دلبند» از تولیدات جدید مرکز  گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی یاسر طالبی به‌زودی آماده نمایش می‌شود.

طالبی درباره‌ موضوع این مستند توضیح داد: این مستند قصه‌ زندگی دشوار اما دلخواه یک مادر هشتاد ساله و تنها به نام فیروزه است؛ پیرزنی که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد. او همراه با گله گاوهایش به تنهایی در دامنه کوه زندگی می‌کند و علی‌رغم اصرار فرزندان و دوستان خود حاضر نیست محل زندگی‌اش را ترک کند.

وی ادامه داد: این فیلم چهار فصل زندگی فیروزه در بستر مهربانی، تلاش، شجاعت و قدرتش در برخورد با موانع پیش‌رو را بازگو می‌کند. فیروزه آگاهانه این سبک زندگی را انتخاب کرده است و خوشبختی زندگی را در قناعت، کار و تلاش می‌داند.

این مستندساز مهمترین ویژگی که زندگی فیروزه را نسبت به دیگر زنان همسان وی متفاوت کرده است، عشق دانست و افزود: عشق در لایه‌های پنهان و پیدای زندگی این پیرزن نمایان است و هرچند که شرایط زندگی از او زنی سرسخت و مقاوم ساخته اما در مقابل عشق همچنان انعطاف‌پذیر و شکننده است تا جایی که حاضر است به خاطر عشق و علاقه‌ای که به گاوهایش دارد از انتخاب زندگی بهتر برای آسایش و راحتی خود دست بردارد.

کارگردان «دلبند» در توضیح انگیزه‌اش برای ساخت این مستند گفت: کشف رمز و راز زندگی ساده‌ فیروزه و نگرش عمیقش نسبت به حیات و ارتباط با طبیعت پیرامونی و دلبستگی به گاوهایش، دلیل اصلی ساخت این فیلم است. عشق همیشه رنج دلخواه را به همراه دارد؛ در واقع آدمی رنج را به خاطر عشق نمی‌بیند.

طالبی در پایان اظهار کرد: «دلبند» را با یادی از مادربزرگم ساختم. فیروزه آیینه‌ تمام‌نمای همه‌ زنان سخت‌کوش ایرانی‌ست.

عوامل تولید مستند «دلبند» عبارتند از فیلمبردار و کارگردان: یاسر طالبی، تهیه‌کننده: الهه نوبخت، پژوهشگر: علی رمضانی‌پاجی، نویسنده سرگذشت: فرزانه فتحی، صدابردار: میثاق مدانلو، صداگذار: حسین ابوالصدق، تدوینگر: رضا شیروانی، آهنگساز: اکبر رستگار، مدیر تولید: الهام نوبخت، مدیر تدارکات: صفر طالبی دادوکلایی، طراحی پوستر و رنگ‌آمیزی تصاویر: محمد رضایی، نقاشی پوستر: حمیدرضا درواری، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.