جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

راه یابی مستند «زنان ابدی» به جشنواره آلمانی

مستند زنان ابدی

سینماپرس: کارگردان مستند سینمایی«زنان ابدی» که به روایت زندگی ۷ زن بدسرپرست می پردازد، از پذیرش این مستند در جشنواره «درخت طلایی» آلمان خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق اسماعیلی کارگردان مستند سینمایی «زنان ابدی»، درباره این مستند اظهار داشت: مستند سینمایی «زنان ابدی» داستان زندگی ۷ خانم است که در روستایی در مرز کرمان و سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند. این هفت زن ۲۰ سال است که شوهرانشان به خاطر حمل مواد مخدر یکجا دستگیر شده و به حبس ابد محکوم شده‌اند. ما یک مستند نیمه‌بلند که حدوداً ۳۶ دقیقه است از این داستان تهیه‌ کرده‌ایم.

وی درباره نحوه آشنا شدن با این داستان بیان کرد: متأسفانه در جنوب شهر کرمان از این دسته از خانواده‌ها زیاد است و اکثر آنها با موضوع مواد مخدر و اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند. این داستان از جمله داستان‌های واقعی است که مغفول مانده و تاکنون به آن پرداخته نشده است.  

این کارگردان مستند درباره بازخوردهایی که از نمایش این مستند دریافت کرده‌ است، خاطرنشان کرد: مستند سینمایی «زنان ابدی» تنها در یک جشنواره دانشجویی شرکت کرد و توانست تندیس آن جشنواره را به دست آورد. همچنین به تازگی این مستند در بخش مسابقه جشنواره جهانی «درخت طلایی» فرانکفورت آلمان پذیرفته شده است.  

اسماعیلی درباره نمایش این مستند سینمایی گفت: در تلاش هستیم که مستند «زنان ابدی» را در جشنواره سینما حقیقت و جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآوریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.