سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

"باریکه نور" از ناگفته های فلسطین می گوید

مستند باریکه نور

سینماپرس: مستند «باریکه نور» به مناسبت روز جهانی قدس از امشب(۱۵ خرداد) به مدت ۳ شب از شبکه مستند سیما پخش می شود.

به گزارش سینماپرس؛ سعید غفاری درباره تولید جدید شبکه مستند گفت: «باریکه نور» نخستین مستندی است که به تاریخ شفاهی فلسطین، سی سال حضور جریان‌های اسلامی مقاومت در خاک فلسطین و مبارزات مردم این سرزمین با اشغالگران پرداخته است.

وی افزود: این مستند بر محور خاطرات آنهایی مبتنی است که آخرین نسل از ساکنان فلسطین به شمار می‌روند و بعدها مجبور به مهاجرت شدند. ما خاطرات این مردم از روزهای سکونت و بعد از مهاجرت اجباری از زبان خودشان مرور خواهیم کرد.

غفاری گفت: در این مستند با اقشار مختلفی از مردم فلسطین گفتگو شده است از منیر شفیق اندیشمند فلسطینی گرفته تا فردی معمولی که در اردوگاه لبنان ساکن است و همچنین کارل منصور کارگردانی فلسطینی که گرچه سرزمینش را ندیده اما مستندی درباره زنانی که در قدس زندگی می‌کنند، ساخته است.

وی یادآور شد: نباید از یاد ببریم که فلسطینی‌ها در مقطعی از تاریخ مجبور به مهاجرت شدند که قیمومیتشان به انگلیس سپرده‌ شده بود و قرار بود این کشور حامی آنها باشد اما در عوض شرایطی ایجاد کرد که کشور ثالثی در این منطقه به وجود بیاید.

وی در پایان عنوان کرد: «باریکه نور» به دنبال حلقه‌های مفقوده و نکته‌های ناگفته‌ای درباره تاریخ فلسطین است و همین دغدغه ما را به این سمت برد که مستندی درباره این کشور بسازیم.

این مستند که از تولیدات شبکه مستند سیماست سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۱۵، ۱۶ و ۱۷ خردادماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن‌ هم روز بعد ساعت ۱۳ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.