دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

معاون سیما:

۷۸ درصد مردم سریال و ۸۳ درصد ویژه برنامه های رمضانی را تماشا کردند

مرتضی میر باقری در دیدار رئیس مجلس با رئیس صداوسیما و جمعی از کارگردانان

سینماپرس: معاون سیمای رسانه ملی طی یک گفتگو به ارائه آماری از مخاطبان برنامه های این معاونت در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت.

به گزارش سینماپرس، معاون سیمای رسانه ملی گفت: برنامه های ماه رمضان رسانه ملی مانند برنامه های نوروز از لحاظ بیننده رکورددار شد و بر اساس آخرین نظرسنجی صداوسیما در تهران و ۳۱ مرکز استان، ۸۳/۳ درصد مردم، بیننده ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان بودند. مرتضی میرباقری در مصاحبه با یک خبرگزاری افزود: حدود ۷۸/۲ درصد مردم، سریال های ماه مبارک رمضان را تماشا کرده اند که این سریال ها یا برای اولین بار پخش شده است و یا در حال بازپخش است.

وی اضافه کرد: در بین برنامه های غیرنمایشی برنامه ماه عسل ۶۱/۱ درصد و برنامه خندوانه با وجود پخش محدود، ۵۶/۱ درصد بیننده داشته است.
میرباقری گفت: ۳۲/۲ درصد مردم با استفاده از ترتیل های چهار گانه که در شبکه های ملی و استانی پخش می شود قرآن خوانی روزانه داشتند ضمن اینکه برنامه ها و سخنرانی های مذهبی نیز ۲۴/۹ درصد بیننده داشته است.
وی افزود: در میان سریال هایی که برای اولین بار پخش می شوند سریال رهایم نکن بیشترین بیننده را دارد و سریال های بچه مهندس و سر دلبران در رده های بعدی قرار دارند ضمن اینکه در میان سریال های بازپخش که ماهیت طنز دارند سریال پایتخت و متهم گریخت پر بیننده هستند.
میرباقری با بیان اینکه برنامه های ویژه ای برای شب های قدر طراحی شده گفت: رسانه ملی برنامه هایی در حرم رضوی، مرقد امام خمینی ره، مصلی، دانشگاه امام صادق (ع)، حرم حضرت عبدالعظیم، امامزاده صالح، حرم حضرت معصومه (س)، دانشگاه تهران و حسینیه همدانی ها تدارک دیده که برنامه های آن از ۱۱ شب تا نیمه شب ادامه خواهد داشت و شامل پخش دعای ابوحمزه ثمالی، جوشن کبیر و مراسم قرآن بر سر گذاشتن خواهد بود.
وی افزود: فردا مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به صورت زنده از شبکه یک پخش خواهد شد ضمن اینکه برای روز جهانی قدس نیز برنامه ویژه ای داریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.