چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

پخش فوتبال در سینماها؛ تدبیر یا بی تدبیری/۴

توکل نیا: طرح های خلق الساعه نظیر نمایش فوتبال در سینماها محتوم به شکست است/ برای این گونه کارها تأییدیه قاطبه تهیه کنندگان باید وجود داشته باشد

حسن توکل نیا تهیه کننده در  نشست فیلم سینمایی نفرین به کارگردانی علی توکل نیا

سینماپرس: حسن توکل نیا تهیه کننده سینما در ارتباط با پخش فوتبال در سینماها همزمان با جام جهانی با انتقاد از سیاست های سلیقه ای مسئولان گفت: طرح ها و ایده های خلق الساعه و بدون برنامه ریزی نظیر نمایش فوتبال در سینماها محتوم به شکست است همانطور که طرح افطار تا سحر سینماها در ماه مبارک رمضان با شکست جدی مواجه شد چرا که برنامه ریزان و سیاست گذاران سینما سطحی نگر و سردرگم هستند و اصلاً نمی دانند که چه کاری می خواهند انجام دهند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «کاغذ بی خط» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما نیاز به پویایی، نشاط و بالندگی دارد اما انجام هر عملی نمی تواند منجر به پویایی سینما شود و بعضی رفتارها حتی می تواند به صورت جدی به ضرر کلیت سینمای کشور و تهیه کنندگان و سرمایه گذاران آن باشد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما عدم حضور افرادی با درایت در ردیف سیاست گذاران و برنامه ریزان است؛ همه چیز در سینمای ما لحظه ای و خلق الساعه و سلیقه ای شده و به همین دلیل هم استقبال از سینما بسیار پایین آمده است. متأسفانه ما در ماه مبارک رمضان امسال فرصت بسیار مناسب اکران افطار تا سحر را سوزاندیم چرا که بخش عمده تمرکز آقایان سیاست گذار معطوف به نمایش فوتبال در سینماها شده بود که بیشتر کاری اقتصادی و ورزشی است تا فرهنگی و هنری!

تهیه کننده فیلم سینمایی «دست های آلوده» خاطرنشان کرد: سینما نیاز به سیاست گذاری ها و برنامه های منسجم دارد؛ اینکه عده قلیلی برای سینما تصمیم گیری کنند کار درستی نیست و مسئولان موظف هستند با برگزاری جلسات و نشست های متعدد در رابطه با هرآنچه که می تواند به سود یا ضرر تهیه کنندگان و سرمایه گذاران به عنوان صاحبان اصلی فیلم ها باشد نظرات آن ها را جویا شوند و سپس برای سینما برنامه ریزی کنند!

توکل نیا سپس با تأکید بر اینکه برای انجام این گونه کارها تأییدیه قاطبه تهیه کنندگان باید وجود داشته باشد اظهار داشت: صاحب اصلی هر اثر سینمایی تهیه کننده آن است، نمایش فوتبال در سینماها می تواند به نفع سینماداران باشد اما به نفع سینما، تهیه کنندگان و فرهنگ و هنر کشور نیست! به همین جهت بنده معتقدم برای چنین اقدامات غیرمترقبه ای نیاز داریم تا نظر یکایک تهیه کنندگان و سرمایه گذاران سینما را جویا شویم و رضایت همه آن ها را جلب نماییم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: البته آنچه مشخص است اینکه تا به امروز اکثریت قریب به اتفاق تهیه کنندگان سینما با نمایش فوتبال در سینماها به صورت جدی مخالف بوده اند و مخالفت های خود را در رسانه ها ابراز داشته اند و امیدوارم که مسئولان و سیاست گذاران سینما کمی به نظر تهیه کنندگان به عنوان صاحبان اصلی فیلم ها احترام بگذارند و از نمایش فوتبال در سینماها جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.