سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

پخش فوتبال در سینماها؛ تدبیر یا بی تدبیری/۳

قلی پور: به دلیل سیاست های غلط هیچ جهان بینی برای بازگشت بودجه های فرآیند تولید به چرخه تولید وجود ندارد/ پخش فوتبال در سینماها مانند سایر کارهایمان اشتباه است!

قاسم قلی پور کارگردان در نشست ساخت فیلم ایرباس به بهانه سالگرد حمله به هواپیمای ایرباس

سینماپرس: قاسم قلی پور تهیه کننده سینما در ارتباط با پخش فوتبال در سینماها همزمان با جام جهانی با انتقاد از سیاست های سلیقه ای مسئولان گفت: در کشور ما به دلیل سیاست های غلط هیچ جهان بینی برای بازگشت بودجه های فرآیند تولید به چرخه تولید وجود ندارد؛ متأسفانه سیاست گذاری های صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و... ما با مشکلات عدیده روبرو است و همانطور که یک کشاورز هیچ وقت از بازدهی محصولاتش بهره مند نمی شود و دلالان و واسطه ها سود محصولاتش را می برند در سینما هم وضعیت به همین گونه است و دست هایی در کار است تا تهیه کنندگان و سرمایه گذاران از اثری که تولید کرده اند نفعی نبرند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «عروس آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه همیشه این وضعیت در سینمای کشور ما وجود داشته که کسانی از تولید آثار سینمایی بهره می برند که هیچ ربطی به تولید ندارند! متأسفانه برای مسئولان و سیاست گذاران فرهنگی مهم نیست که چه کسی قرار است از تولید یک کالای فرهنگی سود ببرد و به همین دلیل چه این گونه تصمیمات خلق الساعه و لحظه ای باشد و چه نباشد ما شاهد مشکل شدید در سینمای کشور هستیم و خواهیم بود!

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک تهیه کننده بخش خصوصی واقعاً جرأت ورود به سینما و سرمایه گذاری در آن را ندارم و به همین علت است که هرچند سال یک بار فریب می خورم و به سینما می آیم و دوباره از آن دور می شوم چرا که ما از یک فرآیند درست در سینمای کشور بهره نمی بریم؛ سیاست گذاری های ما در سینما دائمی نیست و تصمیماتی که سلیقه ای و در لحظه گرفته می شود آسیب های جدی را به سینما وارد می کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آتش سبز» تأکید کرد: همانطور که پیش از این اشاره کردم نه فقط در حوزه فرهنگی و هنری که در سایر حوزه ها به دلیل فقدان سیاست گذاری صحیح از سوی مسئولان دولتی ما با مشکل مواجه هستیم؛ مثلاً همیشه برای بنده سوأل بوده چطور از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ گرفته تا فروشگاه های کوچک و خرده پا همه برای جذب مشتری جایزه های چند صد میلیونی در نظر می گیرند؟ مگر نباید سودی که آن ها می برند دوباره به چرخه تولید بازگردد؟ چطور همه در کشور ما فقط به فکر حال حاضرشان هستند و هیچ جهان بینی و آینده نگری در آن ها وجود ندارد؟

قلی پور سپس با بیان اینکه  پخش فوتبال در سینماها مانند سایر کارهای دیگرمان اشتباه است اظهار داشت: هر مکانی باید منحصر به محصولاتی باشد که به آن ارتباط دارد! سینما قطعاً محلی برای نمایش فیلم است، ما باید همواره از بخش خصوصی که با خرده سرمایه های اندک شان وارد سینما می شوند حمایت کنیم و در زمانه ای که اغلب فیلم های سینمایی در گیشه با شکست مواجه می شوند نگذاریم آسیب بیشتری به سینما وارد شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: سینما باید بازدهی در تولیدات خود داشته باشد؛ ما باید در پی آن باشیم که پایه های سینما را با سینما و تولید سالم نگه داریم در غیر این صورت این پایه ها سست شده و روزی فرو خواهد ریخت! اما از آنجا که منافع تولید قرار است به جیب کسانی برود که به تولید ربطی ندارند ما شاهد چنین اتفاقاتی در سینما هستیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.