جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

تاکید وزیر ارشاد بر اشتغالزایی فرهنگی

عباس صالحی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی در استان البرز بر نقش اصحاب فرهنگ و هنر در کاهش آسیب های اجتماعی چون طلاق، حاشیه نشینی و ... تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر کرج و فردیس که در سالن سیروس صابر اداره کل ارشاد البرز برگزار شد، اظهار کرد: مسؤولان باید گوش شنوای هنرمندان باشند و برای حل مشکلات آنها گام بردارند. البرز می‌تواند به عنوان نگین فرهنگ و هنر کشور مطرح شود و به عنوان استان پیشران در حوزه فرهنگ ادب نشر و ... کشور بدرخشد و جایگاه شایسته‌ای در این بخش کسب کند.

او با بیان اینکه البرز و به ویژه کرج در حوزه‌های فرهنگی و هنری ظرفیت‌های زیادی دارد، اضافه کرد: این استان میزبان شخصیت‌های هنری و فرهنگی برجسته‌ای است و این نوید بخش اتفاق‌های خوبی برای این استان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به افتتاح چند سالن سینما در یک سال و نیم آینده، ابراز کرد: طی یک سال و نیم آینده بیش از ۲۰ سالن سینما به البرز اضافه می‌شود.

صالحی با تاکید بر حمایت بخش خصوصی برای ارتقای زیرساخت‌های بخش فرهنگ و هنر، گفت: بخش دولتی با کمک بخش خصوصی باید فرصت‌های وسیع سرمایه‌گذاری در البرز را فراهم کند. برای ارتقای زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر البرز حتما نباید به باریکه جوی اعتباری دولت دل ببندیم چون کرج شهرستانی سرمایه‌پذیری است.

او با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر باید نقش به‌سزایی در اشتغالزایی داشته باشد، افزود: اگر دنبال شغل‌های سریع‌الوصول هستیم باید به حوزه فرهنگ و هنر توجه کنیم. توجه به مشاغل حوزه فرهنگ و هنر که سرمایه نسبتا کمی می‌خواهند می‌تواند به رفع مشکل اشتغال این استان کمک کنند. در کارگروه اشتغال استان باید به حوزه فرهنگ و هنر توجه شود.

وزیر ارشاد با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی توضیح داد: اصحاب فرهنگ و هنر می‌توانند نشاط و امید اجتماعی را بالا ببرند. باید تعداد نشست‌های صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر را افزایش دهیم تا فعالان این عرصه با فراغ بال دغدغه های خود را مطرح کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.