سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

چه کسانی از فیلم‌های سازماندهی‌شده برای ایجاد دوگانه تندرو- معتدل سود می‌برند؟

مستند خانواده داعشی‌ها بضاعت جهانی‌شدن دارد

جلوگیری از اجرای ناشنوایان در نمایشگاه قرآن

سینماپرس: از آنجا که بالاخره مسئولیت ممانعت از اجرای دختران ناشنوا در نمایشگاه قرآن را کسی بر عهده نگرفت و معلوم نشد چه شخص یا اشخاصی مانع این اجرا شده‌اند، می‌توان حدس زد که باز هم در ادامه سریال فیلم‌های ساختگی گشت ارشاد عده‌ای جهت ایجاد دوگانه تندرو- معتدل اقدام به این کار کرده‌اند.

از آنجا که بالاخره مسئولیت ممانعت از اجرای دختران ناشنوا در نمایشگاه قرآن را کسی بر عهده نگرفت و معلوم نشد چه شخص یا اشخاصی مانع این اجرا شده‌اند می‌توان حدس زد که باز هم در ادامه سریال فیلم‌های ساختگی گشت ارشاد عده‌ای جهت ایجاد دوگانه تندرو- معتدل اقدام به این کار کرده‌اند. معاون اجرایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌گوید: مسئولان اجرایی نمایشگاه و مصلی هیچ دخالتی در جلوگیری از اجرای ناشنوایان نداشتند و عوامل خودسر مانع اجرای آنان شدند. نیروهای خودسر دقیقاً چه کسانی هستند؟ چرا کسی مسئولیت این خودسری را بر عهده نمی‌گیرد؟ ماجرا این است که فردی اجرای یک مراسم عادی را با داد و فریاد کردن به هم می‌زند و فوراً نمایشگاه را ترک می‌کند. فرد دیگری پس از به هم خوردن اجرای دختران با گوشی موبایل از مسئول اجرای برنامه که قاعدتاً دلخور است نظرخواهی کرده و با گوشی موبایل فیلم می‌گیرد. فیلم در اسرع وقت به دست ترانه علیدوستی؛ سلبریتی‌ای که رسالت مبارزه با افراط‌گرایی در جامعه را روی دوش خود احساس می‌کند رسیده و او نیز فیلم را در فضای مجازی منتشر می‌کند تا دوقطبی تندروها و میانه‌روها در جامعه برای مدتی دیگر افکار عمومی را به خود مشغول کند. نفع این مضحکه ایجاد شده نیز عاید دولتی می‌شود که روزانه در برابر بالارفتن قیمت ارز و کالا در جامعه تنها تماشاگر است و کاری از پیش نمی‌برد؛ دولتی که وعده‌های فراوانی به مردم داده و برای عملی کردن آن نه برنامه‌ای دارد و نه اراده ای.


 ویدئویی در فضای مجازی با عنوان «جلوگیری از اجرای ناشنوایان در نمایشگاه قرآن به خاطر شباهت به حرکات موزون» منتشر شد که سوژه بسیاری از رسانه‌ها نیز قرار گرفت. حجت‌الاسلام حسینی معاون اجرایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با تسنیم در این باره می‌گوید: با انتشار این خبر در فضای مجازی، موضوع را بررسی کردیم و بررسی‌ها نشان داد برای جلوگیری از اجرای ناشنوایان هیچ ‌یک از مسئولان اجرایی نمایشگاه و مسئولان مصلای امام خمینی(ره) دخالتی نداشته‌اند.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا اجرای این گروه با هماهنگی شما بوده است؟ گفت: این گروه توسط نمایشگاه دعوت نشده بودند. غرفه‌ها در طول برگزاری نمایشگاه برنامه‌هایی را به تناسب فعالیت‌هایشان اجرا می‌کنند که تنها هماهنگی مختصری با کمیته اجرایی نمایشگاه دارند و ما از جزئیات اجرای آنان بی‌اطلاع هستیم. نمایشگاه نه در اجرا و نه در ممانعت از اجرای آنان، هیچ مسئولیتی را بر عهده نداشته‌اند بلکه این گروه از سوی وزارت آموزش و پرورش دعوت شده بودند و برنامه‌هایی را در مصلای امام خمینی(ره) اجرا کرده بودند که گویا در آخرین نوبت، برخی افراد به صورت خودجوش نسبت به اجرای آنان، انتقادی داشتند و ممانعتی ایجاد کردند که ما درصدد هستیم تا این افراد شناسایی شوند.

حجت الاسلام حسینی در پاسخ به این سؤال که این ممانعت از سوی غرفه‌داران بوده یا توسط بازدیدکنندگان صورت گرفته است؟ عنوان می‌کند: ابتدا تصور می‌کردیم که این کار توسط برخی از غرفه‌داران انجام شده است اما طی بررسی‌های صورت گرفته و گفت و گوهایی که با شاهدان انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که این کار از سوی غرفه‌داران نبوده است. ظاهراً ماجرای فیلم‌های ساختگی درگیری میان گشت ارشاد و دختری را که جیغ و داد می‌کند نیز باید جزئی از همین پروژه محسوب کرد. وجود یک اتاق فکر دارای هسته عملیاتی برای تولید چنین ماجراهایی را نباید غیرمحتمل دانست. هرچند کارکرد سلبریتی‌ها در این پروژه لزوماً به گونه‌ای نیست که خود آنها از پشت پرده ماجرا خبر داشته باشند و اساساً نیازی هم نیست که خبر داشته باشند. آنها صرفاً فکر می‌کنند که درحال مبارزه با به اصطلاح افراط گرایی در جامعه هستند. به نظر می‌رسد لازم است قوه قضائیه به طور جدی به این موضوع ورود کرده و با شناسایی سرنخ‌های این ماجرا باند یا هسته‌ای را که به طور سازماندهی شده و هماهنگ اقدام به تولید فیلم‌ها برای انتشار در فضای مجازی می‌کنند متلاشی کنند؛ فیلم‌هایی که صرفاً برای انحراف افکار عمومی از موضوعات مهم کشور تولید و منتشر می‌شوند.

*روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.