دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

حامد جعفری:

بیشترین رشد فروش «فیلشاه» در اردیبهشت‌ماه رخ داد

حامد جعفری

سینماپرس: تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: این انیمیشن به عنوان نماینده سینمای کودک، توانست به تنوع اکران بهاره کمک کند و طیف تازه‌ای از مخاطبان را به سینما بیاورد.

به گزارش سینماپرس، حامد جعفری، رئیس هیئت مدیره گروه «هنرپویا» و تهیه کننده انیمیشن «فیلشاه» در گفت‌وگو با یک خبرگزاری در مقایسه میزان فروش فیلم‌ها در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به سال گذشته گفت: در اردیبهشت‌ سال گذشته، بسیاری از مردم درگیر انتخابات بودند و فضای مناسبی برای سینما رفتن وجود نداشت؛ اما امسال وضعیت بهتر بود. ضمن آن که امسال فیلمی همچون «فیلشاه» به عنوان نماینده سینمای کودک، توانست به تنوع اکران بهاره کمک کند و طیف تازه‌ای از مخاطبان را به سینما بیاورد. بیشترین رشد فروش «فیلشاه» در اردیبهشت‌ماه رخ داد و شاهد استقبال خانواده‌ها بودیم. درصورتی که در اکران اردیبهشت سال گذشته جای فیلم کودک خالی بود.

حامد جعفری با بیان اینکه خوشبختانه امسال «فیلشاه» در کنار دیگر ژانرها قرار گرفت، گفت: در نوروز امسال شاهد بودیم برخی مخاطبان برای اولین‌بار به سینما می‌آمدند؛ زیرا «فیلشاه» فیلمی بود که بزرگترها می‌توانستند با کودکان خود برای دیدن آن بیایند. درحالی که شاید سایر فیلم‌ها زیاد مناسب سن کودکان نباشد و نمی‌توانند خانوادگی به سینما بروند.

تهیه‌کننده «فیلشاه» درباره تبلیغات فیلمش نیز گفت: ما در گروه «هنرپویا» توانستیم از تجربه تبلیغات فیلم قبلی خود، «شاهزاده روم» استفاده کنیم و کمپین جامعی را برای مخاطبان تشکیل دهیم. استفاده از ظرفیت بزرگ فضای مجازی و تلویزیون به عنوان رسانه اصلی خانواده‌ها نیز کمک بسیاری کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی فیلم‌ها خاص بودند و تیزر تلویزیونی بیشتری داشتند، ادامه داد: تبلیغ در تلویزیون موجب می‌شود تا مردم با همه فیلم‌ها آشنا شوند و برحسب سلیقه‌شان آنها را هم برای دیدن انتخاب کنند.

جعفری با بیان اینکه تبلیغ در کنار محصول مهم است، یادآور شد: البته ما علاوه بر تبلیغات تلویزیونی و مجازی، اقلام تبلیغاتی نیز در سینماها نیز عرضه کردیم و بازخورد خوبی هم گرفتیم. نظیر بسته‌های خوراکی «فیلشاه»، کتاب قصه و نقاشی، تن پوش و صورتک کاراکترها، بازی اندرویدی و... که مورد استقبال بچه‌ها قرار گرفتند. حتی یکی از مدیران پردیس می‌گفت این اقلام تمام شد و کودکان برای داشتن آنها گریه می‌کردند.

رئیس هیئت مدیره گروه «هنرپویا» درخصوص اهمیت فیلم کودک گفت: موضوع فیلم‌هایی که برای کودکان انتخاب می‌شود بسیار مهم است. نباید شخصیت‌هایی باشند که در ذهن کودک خاطره بدی بر جای بگذارند و موجب شوند تا کودک دیگر به سینما نرود. وقتی موضوع فیلم‌ها درست انتخاب شوند، می‌توان انتظار داشت فیلم ها نیز از فروش خوبی برخوردار باشند که خوشبختانه امسال مسئولان سینمایی تدابیر خوبی برای ژانر کودک در اکران داشتند.

جعفری با بیان اینکه منتقد افزایش بلیت بوده اند، گفت: افزایش قیمت بلیت سینما مشخصاً برای ما که در حوزه فیلم‌های خانواده محور و کودک فعالیت داریم، تاثیر منفی دارد. برای فیلم‌هایی نظیر «فیلشاه» که کودک به همراه خانواده به سینما می‌آید، قیمت بلیت باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها امکان پرداخت آن را داشته باشند و یا همانطور که در حوزه‌های دیگر حمل و نقل و خدمات شهری، تسهیلاتی برای کودکان قائلیم در فرهنگ و سینما نیز تسهیلاتی را برای کودکان قائل شویم و ما از این طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

جعفری تصریح کرد: ارائه تسهیلات به سینماروها قطعاً مفید است. روزهای نیم‌ها به افزایش مخاطب کمکی زیادی می‌کند. امسال افزایش روزهای نیم‌بهاء در برخی پردیس‌های سینمایی موجب شد تا میزان مخاطبان سینما در نسبت با فروش فیلم ها، افزایش یابد. پرفروش‌ترین روز انیمیشن «فیلشاه» در یکی از سه‌شنبه‌های نیم بهاء رخ داد و این نشان دهنده آن است که قیمت بلیت فیلم برای مخاطب مهم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.