یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

«حقیقت پنهان» نخستین مستند ایرانی پیرامون عقل گرایی

عباس صالح مدرسه‌ای

سینماپرس: مستند سینمایی «حقیقت پنهان» ساخته عباس صالح مدرسه‌ای فردا ۷ خردادماه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، عباس صالح مدرسه‌ای که به ساخت مستندهای فلسفی شهرت دارد، در گفتگو با یک خبرگزاری در این خصوص بیان کرد: «حقیقت پنهان» نخستین مستند ایرانی پیرامون عقل گرایی و نقش اجتماعی این پدیده شگرف است.

وی افزود: حضور درخشان عباس قلیچ لو، دکتر ایمن المصری و جلال فاطمی نقطه عطفی در تولید این مستند سینمایی محسوب می‌شود. همکاری با این چهره های جذاب باعث شد تا ترکیب صحیحی داشته باشیم و اگر این سه شخصیت نبودند فیلم نمی توانست تاثیرگذاری فعلی اش را داشته باشد.

تهیه کننده و کارگردان این مستند فلسفی در ادامه گفت: این مستند نشان داد که مباحث عقلی، تنها برای کتاب ها و کلاس‌ها نیست بلکه اگر با زبان دیگر گفته شود، همه مردم می توانند مخاطب آن باشند و بهره مند شوند.

صالح مدرسه ای با بیان این نکته که ممکن است بعضی موضوعات برای مخاطب خاص تولید شود گفت: مخاطب خاص به معنی مردم و جامعه نیست. من مایلم برای همه مردم فیلم بسازم.

گفتنی است مستند سینمایی «حقیقت پنهان» اثری ۱۰۰ دقیقه ای و محصول خانه هنرمندان امروز است.

سایر عوامل این مستند عبارتند از:مهرداد زاهدیان (مشاور پروژه)، محمد هادی صالح(تصویر بردار)، احمد افشار(صدابردار)، احمد وفایی و منیژه مصطفی زاده (تدوینگر) و مهرداد جلوخانی (طراحی و ترکیب صدا).

مستند سینمایی حقیقت پنهان روز دوشنبه ۷ خردادماه ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.