یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

غفلت از وقایع انقلاب در سینما/۶

انتقاد شدید از اشرافی گری برخی از مسئولان/ برجی: مهمترین وظیفه مسئولان فرهنگی کشور پرداختن به تاریخ انقلاب اسلامی است

رضا برجی در مراسم انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی

سینماپرس: رضا برجی عکاس و مستندساز مطرح کشور در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد با انتقاد شدید نسبت به غفلت از وقایع انقلاب اسلامی در سینما گفت: متأسفانه امروزه چندان به اهداف، ارزش ها و آرمان های انقلابی در کشور توجه نمی شود، برخی از مسئولان کشور خودشان باعث این اتفاق هستند و اشرافی گری شدیدشان باعث شده تا برخی از مردم نیز از اهداف و آرمان های اولیه انقلاب دور شوند.

کارگردان مستند «سال های گلوله و زنبق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تأکید بنده به این دسته از مسئولان نابخرد این است که اگر به اشرافی گری های خود ادامه دهند این انقلاب به سمت سقوط خواهد رفت؛ انقلاب اسلامی هیچ سنخیتی با اشرافی گری و زندگی های تشریفاتی ندارد و مسئولان نباید با این گونه رفتارهای ناشایست اصل انقلاب را زیر سوأل ببرند.

وی سپس با تأکید بر اینکه یکی دیگر از معضلاتی که ما با آن مواجه هستیم نگاه های حزبی و سیاسی و جناحی نسبت به انقلاب است اظهار داشت: ما نباید از یاد ببریم که تفرقه ها و اختلافات تا چه اندازه می توانند به کشور و نظام و انقلاب ضربه بزنند؛ ما امروزه نیازمند اتحاد، یکپارچگی و همدلی میان یکایک مسئولان و مردم کشور هستیم؛ چند دستگی در کشور باید از بین برود و همه مسئولان در هر پست و مقامی برای احیای آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی باید تلاش کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: مهمترین کار مسئولان فرهنگی کشور همانند سایر مسئولان توجه به اهداف، آرمان ها، فرهنگ و تاریخ انقلاب اسلامی است؛ بخش اعظم رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب، مجازی و... بایستی تولیدات ارزشمند و فاخر در راستای تاریخ انقلاب، اهداف انقلاب، زندگی بزرگان انقلاب و امثالهم باشد اما متأسفانه آنچه ما در حوزه فرهنگی کشور شاهد هستیم کم کاری های مفرط در راستای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است به نحوی که این سوأل در ذهن مان به وجود می آید که گویا مسئولان فرهنگی انقلاب را از یاد برده اند!

برجی تصریح کرد: مسئولان کشور باید بدانند ما هرگاه از اهداف انقلاب دور شویم قطعاً شکست خواهیم خورد؛ حضرت امام (ره) تأکید داشتند «پشتیبان ولایت فقیه باشد تا به مملکت شما آسیب نرسد»؛ این جمله سرشار از معانی است. مسئولان باید به این جمله مهم توجه نشان دهند و به جای توجه به مسائلی که به ما و انقلاب ما ربطی ندارد توجه خود را معطوف به انقلاب کنند و سینما و تلویزیون را سرشار از آثار انقلابی.

کارگردان مستند «مادران صربرنیتسا» تأکید کرد: توجه به تاریخ انقلاب در حوزه فرهنگی ضروری است؛ مسئولان فرهنگی به خصوص باید نسل جوان کشور را از اهداف و دستاوردهای انقلاب آگاه کنند. رجوع به تاریخ برای عبرت گرفتن است و ما باید با تولید آثار فرهنگی و هنری درس عبرت را به یکایک مردم کشورمان بدهیم. ما امروزه نظام و حکومت بسیار قدرتمندی داریم و در شرایط بسیار خوبی به سر می بریم و از همین رو باید همگان را آگاه کنیم که پیش از انقلاب در چه شرایط اسفناکی به سر می بردیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم تولیدات آثار ارزشی و انقلابی در سینما و تلویزیون کشور بیش از پیش رونق بگیرد و ما شاهد تولیدات آثار ارزنده ای در رابطه با آرمان ها، اهداف و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.