سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

در نشست خبری مستندمسابقه «فرمانده» مطرح شد؛

صداوسیما به غیر از حوزه داستانی در حوزه های دیگر سرمایه گذاری نمی کند / به زودی بازی اندروید «فرمانده» عرضه می شود

نشست خبری مستند مسابقه فرمانده

سینماپرس: «حسین افشار» تهیه کننده در نشست مستندمسابقه «فرمانده» بیان کرد: به زودی بازی اندروید این مسابقه عرضه می شود و همچنین بازی برد گیم یا بازی رومیزی را نیز در دست تولید داریم.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری سازندگان و عوامل تولید مستند مسابقه «فرمانده» با حضور آرشا اقدسی، یوسف کرمی امروز سه‌شنبه یکم خرداد ماه در محل نخلستان اوج برگزار شد.

افشار تهیه کننده مستند مسابقه «فرمانده» در ابتدای این نشست در توضیحاتی درباره شکل گیری این برنامه عنوان کرد: مستندمسابقه «فرمانده» اولین تجربه خانه مستند و سازمان اوج است و ما در سال های ۸۷ که به دنبال تصویب طرح این مسابقه بودیم مشکلاتی داشتیم چون رئالیتی شوها هنوز در سازمان صداوسیما جا نیفتاده بودند هر جا می رفتیم طرح ما رد می شد اما خوشبختانه اکنون مستند مسابقه‌های مختلفی در تلویزیون ساخته می شود.

وی با اشاره به پروسه پخش این مستندمسابقه اظهار کرد: فصل دوم «فرمانده» به دلیل حضور سردار حاج محمد ناظری مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و او خودش در واقعیت یک قهرمان بود که بسیاری از جوانان و دیگر اقشار را جذب می کرد. شهادت او هم به نوعی برای ما پایان کار بود و علی رغم فیدبک ها قصد ادامه دادن این مجموعه را نداشتیم و پیشنهاد سردار محمد پاکپور باعث تولد دوباره «فرمانده» شد. بعد از شهادت سردار ناظری، او ما را صدا زد و پیشنهاد داد که با یک نفر دیگر کار را پیش ببریم. ما هم بنا به پیشنهاد او به سیستان و بلوچستان رفتیم و کار را در آنجا ضبط کردیم.

افشار با اشاره به فضای این استان عنوان کرد: ما تصور می کردیم این استان امنیت لازم را ندارد و نمی توان در آن راه رفت چه برسد به اینکه برنامه ضبط کنیم‌ اما با تولید برنامه در آنجا تصورهای ذهنی مان به هم ریخت و دیدیم این استان از امنیت کافی، طبیعت زیبا و مردمان پرتلاشی برخوردار است.

مدیر خانه مستند انقلاب اسلامی عنوان کرد: مسابقه «فرمانده» می تواند برای نسل های مختلف بعد از انقلاب جذاب باشد و ما فیدبک هایی دریافت کردیم که برای خودمان هم عجیب بود.

فرمانده بزرگترین کار گروهی تلویزیون است

وی درباره پروداکشن بزرگ این کار نیز تصریح کرد: به نظرم «فرمانده» بزرگترین کار گروهی تلویزیون است و فقط ۱۰۰ نفر عوامل این کار هستند و با محوریت نیروی زمینی سپاه و مشارکت نیروی دریایی و هوافضای سپاه تولید شده است. درواقع حدود ۴۰۰ نفر در ساخت آن همراه ما بودند. اگر قرارگاه قدس با ما همکاری و تعامل نداشت ساخت این مسابقه ممکن نبود. همچنین ساخت این مجموعه با یک کارگردان ممکن نبود و سه کارگردان با یک نوع تفکر مسابقه را پیش بردند.

افشار همچنین درباره نبود سلبریتی ها در این مستندمسابقه عنوان کرد: بسیاری به من می گویند که چرا از سلبریتی ها در این مسابقه استفاده نشده است در حالی که در رئالیتی شو خود شرکت کننده ها باید قهرمان شوند و استفاده از چهره های محبوب یک راه میانبر است.

امین کفاش یکی از کارگردانان «فرمانده» در این نشست بیان کرد: تصویری که از «فرمانده» در ذهن من است مثلثی است که بخشی از آن هنرمندان و تیم تولید هستند، بخشی افراد نظامی و بخشی هم شرکت کننده ها. تصویربردار در این مسابقه به جای اینکه در استودیو زیر کولر باشد ساعت ها باید در بیابان و یا قایق مشغول به کار باشد.

مهدی ماهان دیگر کارگردان این مجموعه عنوان کرد: ضرورت ساخت چنین برنامه هایی در تلویزیون احساس می شود تا با آنها قالب کلیشه های ذهنی جوانان را بشکنیم و آنها را در موقعیت هایی سخت قرار دهیم. بسیاری از شرکت کننده های ما در پایان مسابقه می گفتند،  فکرش را نمی کرند که بتوانند از پس انجام چنین کارهایی در مسابقه بربیایند.

این مسابقه یاد داد که همه ما می توانیم جمله «من می توانم» را پیاده کنیم

یوسف کرمی تکواندوکار کشور که به عنوان کارشناس در این نشست حضور داشت نیز در سخنانی اظهار کرد: این مسابقه یاد داد که همه ما می توانیم جمله «من می توانم» را پیاده کنیم. من باخت را زیاد تجربه کردم و در این مسابقه هم شرکت کنندگانی را دیدم که چطور توانمندی های خود را نمایش دادند. این مسابقه نشان داد هیچ گاه نباید ناامید شد خداوند به ما توانمندی هایی داده است که می توانیم کوه را هم جابه جا کنیم.

ارشا اقدسی نیز به عنوان کارشناس فنی در این نشست بیان کرد: دنیا را آدم های معمولی نجات می دهند پس مهم است که این آدم های معمولی را جمع می کنید و از آنها قهرمان می سازید. ممنون از عوامل این برنامه که به مخاطبان احترام گداشتند و اجازه دادند ما هم سطح بالای کیفیت را در این برنامه ببینیم.

مهدی جبین شناس دیگر کارگردان «فرمانده» نیز در ادامه عنوان کرد: در این مسابقه هرکسی از عوامل و شرکت کننده ها به اندازه خودشان می جنگیدند و تلاش می کردند.

ساخت بازی اندرویدی «فرمانده»

در بخش دیگر این نشست افشار از تولیدی یک بازی سخن گفت و توضیح داد: ما در حال تولید یک بازی اندرویدی هستیم که حدود یک سال تولید آن طول کشیده و به زودی عرضه می شود همچنین بازی برد گیم یا بازی رومیزی را نیز در دست تولید داریم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور خانم ها در این مسابقه بیان کرد: شاید خانم ها نتوانند در این مسابقه حضور داشته باشند چون در تلویزیون حتی ورزش خانم ها هم نمی تواند، پخش شود. از طرف دیگر کاراکتر دخترها به کماندو نمی خورد و شاید ورزش ها و برنامه های دیگری با حضور آنها بتواند رقم بخورد.

صداوسیما هنوز به غیر از حوزه داستانی در حوزه های دیگر سرمایه گذاری نمی کند

وی در پایان درباره توجه به ژانرهای دیگر در تلویزیون گفت: صداوسیما هنوز به غیر از حوزه داستانی در حوزه های دیگر سرمایه گذاری نمی کند به طور مثال شبکه مستند جزو شبکه های پرمخاطب تلویزیون است ولی هنوز قالب مستند جزو قالب های مهجور است.

مدیر خانه مستند انقلاب اسلامی در پایان درباره حمایت سپاه و امکانات و تجهیزاتی که در اختیارشان گذاشته شده، اظهار کرد: اگر سپاه نبود نمی توانستیم این مستندمسابقه را بسازیم. امکانات سپاه به راحتی در اختیار ما قرار گرفت و ما فقط تلاش کردیم تا این امکانات را مدیریت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.