شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

غفلت از وقایع انقلاب در سینما/۵

حسینی: منفعت های شخصی، حزبی و جناحی باعث کمرنگ شدن توجه به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در بین بسیاری از مسئولان شده است

سیدرحیم حسینی

سینماپرس: سیدرحیم حسینی فیلمنامه نویس و کارگردان سینما در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد با انتقاد نسبت به غفلت از وقایع انقلاب اسلامی در سینما گفت: ما با پدیده ای بسیار عجیب روبرو هستیم به نحوی که مسئولان همواره شعار حمایت از ارزش ها را سر می دهند اما در خروجی عملکردشان هیچ نشانی از شعارها دیده نمی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «پیک نیک در میدان جنگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما شاهد وحدت میان یکایک مسئولان و مردم بودیم و همه از جان و دل برای حفظ نظام و ترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش می کردند اما متأسفانه از جایی انشعاب میان افراد به وجود آمد به نحوی که عده ای منافع شخصی و گروهی و حزبی و سیاسی شان را از انقلاب با ارزش تر دانستند!

این سینماگر خاطرنشان کرد: متأسفانه این اتفاق امروز به اوج خود رسیده و ما نه تنها در سینما که در تمامی حوزه های کلان کشور شاهد آن هستیم که آرمان ها و ارزش های انقلابی دیگر مورد توجه نیستند؛ بنده به صراحت عرض می کنم که باید از سیاست گذاران و متولیان اجرایی کشور سوأل کرد که چرا این ارزش ها و آرمان ها را کمرنگ کرده اند و نسبت به آن به شدت بی توجه هستند.

حسینی به عنوان یکی از بنیان گذاران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در ادامه این گفتگو با بیان اینکه باید به صورت زیربنایی مشکلات و موانع موجود در راستایی ترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی در کشور را مورد بررسی قرار داد اظهار داشت: ما باید از درون خودمان همه چیز را جستجو کنیم!؛ درست است که به فرموده مقام معظم رهبری ما با مسائل و پدیده هایی همچون نفوذ، تهاجم فرهنگی و... روبرو هستیم اما اگر خودمان درست کردار باشیم، خودمان انحراف نداشته باشیم این موارد نمی تواند به ما خللی وارد کند، اگر دشمن توانسته امروز به ما نفوذ کند اگر بیگانگان توانسته اند ارزش های ما را مورد تهاجم قرار دهند همه این ها تقصیر خود ما است.

وی ادامه داد: این ما هستیم که اگر صداقت و صراحت داشتیم، اگر انحراف نداشتیم دشمن هرگز نمی توانست به درون مان نفوذ کند؛ ما نمی توانیم فقط بیگانگان را مقصر این قبیل اتفاقات بدانیم؛ کسانی که داعیه انقلابی گری دارند و امور کشور را به خصوص در حوزه فرهنگی در دست گرفته اند اما هیچ قدمی در راستای تحقق آرمان ها و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی برنمی دارند باید دنبال ایراد درون خودشان بگردند!

کارگردان فیلم سینمایی «نوروز» تصریح کرد: این ها همه دردهای ما است؛ بنده تأکید می کنم کسانی که خود را متولی فرهنگ و هنر کشور می دانند باید از هنرمندان متعهد، ولایتمدار و انقلابی و دغدغه مند حمایت کنند؛ بیکاری در میان این قشر از هنرمندان نباید وجود داشته باشد و همه این افراد باید مرتباً آثاری ارزشمند و شاخص در ارتباط با انقلاب اسلامی تولید کنند.

حسینی در خاتمه این گفتگو خطاب به مسئولان اجرایی کشور گفت: مردم که همواره طی تمامی این سال ها عشق و ارادت شان نسبت به انقلاب اسلامی را ثابت کرده اند طی سال های اخیر بسیار پریشان شده اند؛ اختلاس ها و از این دست موارد باعث شده تا مردم دچار نوعی دوگانگی شوند. این وظیفه مسئولان کشور است که جلوی این اتفاقات زشت را بگیرند تا کسی تردیدی نسبت به انقلاب اسلامی درون قلب و ذهنش به وجود نیاید و امیدوارم که همگی ما بتوانیم در این زمینه گام های جدی و اساسی برداریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.