دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

مهمانان خاص اما تکراری در تلویزیون می‌چرخند

تصویر تلویزیون

سینماپرس: ویژه برنامه‌های ماه رمضان برای داشتن مهمان خاص که دارای زندگی غیرمعمول و دارای اتفاقات خارق‌العاده باشند، با هم به رقابت می‌پردازند و حتی سوژه‌های یکدیگر را می‌دزدند.

جریحه دار کردن احساسات مردم و ایجاد حس همدردی، تعجب و ترحم در آنها از جمله ترفندهای جذب بیننده در ویژه برنامه‌های ماه رمضان تلویزیون است، از ماه عسل در شبکه ۳ سیما گرفته تا برنامه‌هایی مانند «هزارداستان» که از شبکه نسیم پخش می‌شود. جالب این است که احسان علیخانی تهیه کننده برنامه ماه عسل مدعی است که یک تیم کاری در طول سال به دنبال سوژه یابی برای برنامه ماه عسل هستند، اما نتیجه کار که همان مهمانان برنامه است، بیشتر از دل اخبار حوادث روزنامه‌ها و افراد مشهور در فضای مجازی بیرون می‌آید. به تازگی نیز مورد مهمان تکراری دامنگیر برنامه ماه عسل شده است. ماه عسل امسال مهمانی را به برنامه آورد که سال گذشته در برنامه «هزار داستان» شبکه نسیم حضور داشت. مریم نصیری‌زاده، مادر سنگ‌شکن رامهرمزی پارسال با حضور در برنامه «هزار داستان» روبه‌روی شقایق دهقان نشست و از مشکلات زندگی‌اش گفت. این بانوی رامهرمزی امسال مهمان برنامه ماه عسل شد. پیش از ماه رمضان نیز رضا رشیدپور مجری برنامه حالا خورشید بدون اینکه از برنامه «ماه عسل» نام ببرد، این برنامه را متهم به سوژه دزدی کرده بود.

در آن زمان قرار بود برنامه حالا خورشید میزبان گردانندگان کافه داونتیسم باشد که افراد دارای معلولیت سندرم داون و اوتیسم هستند. اما زمانی که هماهنگی‌ها برای حضور این افراد در برنامه انجام شده بود، در تماسی با این افراد به آنها گفته می‌شود که از حضور در حالا خورشید منصرف شوند و به جایش به یک برنامه در ماه رمضان بروند. در آن روز رضا رشیدپور آنقدر از این بحث ناراحت بود که آن را در برنامه زنده تلویزیونی مطرح کند و انتقادش را معطوف به همکار پرنفوذش در شبکه ۳ بکند ولی داستان سوژه دزدی و تلاش برای مهمان خاص به برنامه تلویزیونی آوردن به همین جا ختم نشد. پیش از این نیز دو برنامه «دورهمی» و « من و شما» چنین رقابتی را بر سر دعوت از «ناصر ملک مطیعی» بازیگر سینمای فیلمفارسی داشتند. این بازیگر به فاصله اندک به دو برنامه دعوت شده بود و هر دو برنامه هم با حضور وی ضبط شده بودند، اما وقتی مشخص شد برنامه شبکه «من و شما» زودتر می‌خواهد از ملک‌مطیعی رونمایی کند، عوامل دورهمی مسئله را به سمتی پیش بردند که برنامه «من و شما» پخش نشود و در نهایت با ورود مدیران ارشد سازمان، هیچ کدام از برنامه‌ها پخش نشد.

*روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.