جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

در نخستین قسمت «ماه عسل» چه گذشت؟

اولین قسمت برنامه ماه عسل

سینماپرس: اولین قسمت از برنامه تلویزیونی ماه عسل به حضور خواهران منصوریان اختصاص داشت.

به گزارش سینماپرس، اولین قسمت برنامه ماه عسل روز گذشته با اجرای احسان علیخانی و در دکوری جدید روی آنتن رفت.

** صندلی که به مردم تعلق دارد
در ابتدای برنامه احسان علیخانی در سخنانی گفت: خوشحال هستیم با همه فراز و نشیب، با همه تجربه ها روبروی شما قد کشیدیم و آموختیم و تجربه کردیم رفقای خودتان را تماشا کنید امیدوارم امسال هم بتوانیم اتفاقات خوب را با هم رقم بزنیم و صندلی این برنامه متعلق به خود مردم است.
در ادامه از تیتراژ ابتدایی برنامه ماه عسل با صدای بهنام بانی رونمایی شد که با نماهنگ اختصاصی همراه بود.  
در ادامه علیخانی اظهارداشت: لذت متفاوتی دارد که ماه مبارک رمضان با روزهای اواخر اردیبهشت با جنس باران گره خورده است، امیدارم حال همگی در این ماه  که شان نزول قرآن کریم است دگرگون شود.  
وی در ادامه توضیحاتی درباره جشنواره قهرمان ارائه کرد و گفت: مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا ١٥ رمضان است و امسال شما باید قصه قهرمانان واقعی زندگی خود را برای ما ارسال کنید.


**گرامیداشت یاد و خاطره عمو موسی 
در ادامه برنامه ماه عسل آیتمی از سرنوشت مهمانان سال گذشته پخش شد که بخشی از آن به عمو موسی اختصاص داشت. مهمانی که به دلیل افزایش وزن عوامل ماه عسل پیگیر درمان او بودند اما در نهایت او سال گذشته فوت کرد و
علیخانی در این باره اظهار داشت: همه ما ذوق داشتیم که امروز با عمو موسی صحبت می کردیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.


 **آزادی هزار و ٢٠٠ زندانی با همراهی ماه عسل
بخش بعدی ماه عسل به حضور مهمان اختصاص داشت که جهانگیر رییس سازمان زندان ها اولین مهمان برنامه ماه عسل بود.
در این بخش علیخانی گفت: سال گذشته چند ملاقات و گفتگو با دکتر جهانگیر داشتیم و موضوعاتی را با هم مطرح کردیم ایشان هم درباره حضور افرادی که با مبالغ کم در زندان هستند را مطرح کردند و باعث شد سال گذشته شما عزیزان رقم حدود ۲۰ میلیارد تومان جمع آوری شد.
جهانگیر نیز ضمن تشکر از مردم گفت: با حضور مردم کار بزرگی اتفاق افتاد همچنین برنامه ماه عسل باعث شد حدود هزار و دویست نفر از کسانی که مدت های کوتاه و بلند در زندان بودند و به دلیل بدهکاری در زندان مانده بودند به کمک مردم آزاد شدند.
وی افزود: به طور دقیق هزار و صد ونودو سه نفر آزاد شدند که ۱۵۶ نفر که با پرداخت هر کدام زیر دو میلیون نفر  و ۲۴۹ نفر با پرداخت دو تا پنج میلیون تومان، ۲۶۵ نفر با پرداخت پنج تا ده میلیون تومان  ، ۲۱۲ نفر با پرداخت ده تا بیست میلیون تومان و ۳۰۴ با پرداخت بیش از بیست میلیون تومان آزادی خود را پیدا کردند.
جهانگیر همچنین در پاسخ به ابراز شگفتی علیخانی در ارائه آمار دقیق ادامه داد: این ارقام حقوق مردم است و باید به صورت دقیق پیگیری می کردیم و با وسواس تمامی همکاران در سراسر کشور این کار را انجام دادیم.


در بخش بعدی گفتگو علیخانی پیرامون تعداد زندانیان خانم سوال کرد که جهانگیر  پاسخ داد: در این طرح سه درصد خانم ها  و ۹۷ درصد آقایان بودند. دلیل  اینکه تعدادشان کم است این است که آمار زنان زندان ها پایین است و در  دنیا این یک آمار مثبت است و این نشان دهنده پایبندی خانم ها به مقررات است.
وی افزود: اما نکته ای که وجود دارد تعدا کسانی که در طرح سال گذشته آزاد شدند، ۶۴ درصد آنها متاهل بودند و به طور دقیق ۱۲۶۹ فرزند داشتند که به آغوش خانواده برگشتند.
همچنین علیخانی پیرامون این موضوع که چرا مردم در این طرح شرکت کردند و همیشه مطرح می شود کشوری که غنی و ثروتمند است چرا خود قوه قضاییه، مجلس و دولت این پول را نمی دهد و زندانی آزاد نمی کنند صحبت کرد که جهانگیر در این باره توضیح داد: هر پول و بودجه ای که به سازمان ها در کل کشور تعلق می گیرد در ردیف های خاص باید هزینه شود و ما ممنوعیت قانونی داریم و در جاهای دیگری استفاده کنیم از طرفی این طرح یک موضوع خصوصی است  کسی که شاکی دارد و یک حق خصوصی دارد بیت و المال نمی تواند این حق خصوصی را بپردازد همان طور که دولت و حاکمیت نمیتواند این حق خصوصی را عفو کند.  
به رغم اینکه مجموعه های مختلفی در حال تلاش هستند اما سازمان زندان ها در این قضیه پیش رو بوده است و مرحوم آقای لاجوردی رییس اسبق سازمان زندان ها یکی از کسانی بود که از ابتدا این طرح را پیشنهاد دادند منتهی نباید به این مسئله اکتفا کنیم بلکه امروز وظیفه داریم همه دستگاه ها باید بیایند، زندان یک درد مشترک در جامعه است و با همکاری همگی این مشکل حل شود.


 جهانگیر ادامه داد: سال گذشته افراد بسیاری آزاد شدند اما ما هنوز دغدغه بزرگی داریم نزدیک به ۱۸ هزار نفر زندانی مالی داریم که خاطر جرم غیر عمد زندان افتادند و محکومیت مالی دارند. به طور مثال سفته کشیده، ضامن شده، مهریه، تصادفات، نفقه بخشی از زندانیان  هستند، حدود سه هزار نفر برای مهریه زندان هستند.
اگر ما منتظر گلریزان ها باشیم ممکن است سال ها طول بکشد اما باید از پتانسیل های مردمی استفاده کنیم و دست مردم را ببوسیم به خاطر حمایتی که می کنند این اتفاق زودتر میافتد.
در بخش پایانی این گفت و گو جهانگیر ضمن تشکر از برنامه ماه عسل لوح تقدیری به احسان علیخانی تقدیم کرد که علیخانی در این باره گفت: هر اتفاقی افتاده از طرف مردم  اتفاق افتاده کمترین نقش رامن و همکارانم داشتیم.
در ادامه  برنامه ماه عسل  آیتمی پخش شد که یوسف اصلانی به خانه پوریا و خشایار رفت که  ۱۷ سال از مادر خود دور بودند. آنها سال گذشته در  ماه عسل به هم رسیدند.

**روایتی جدید از زندگی سه خواهر
در بخش دوم گفتگو احسان علیخانی میزبان خواهران منصوریان بود.
علیخانی گفتگو را با سهیلا منصوریان آغاز کرد که سال گذشته آرزوی دیدار با پدر را داشت او گفت: خدا را شکر سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و حال و هوای ما امسال تغییر پیدا کرد و انرژی خاصی در کنار پدر می گیرم.
شهربانو افزود: یکی از آرزوهایم بود و بابت این اتفاق خوشحال شدم پدرم شیراز بود و ما سمیرم بودیم وامسال بعد از چندین سال سیزده بدر با هم بودیم. این روزها پدرم به دلیل تصادف که داشتند و پایش آسیب دیده است.
الهه منصوریان توضیح داد: زندگی شخصی خواهران منصوریان  تغییری نکرد اما اتفاقات خوبی برای ما افتاد. پدر، گمشده زندگی ما بود و مادر جای پدر و مادر را برای ما پر کرده بود البته ما نیاز عاطفی به پدر را داشتیم و آنهایی حرف من را درک می کنند که پدر ندارند یا پدر بسیار به آنها محبت می کند و ما در این یک سال محبتی از پدر دیدیم که باعث شد من انرژی بیشتری بگیرم و حتی در مسابقات هم  انرژی ام بیشتر شود. روز پدر در اردوی تیم ملی بودیم. اما من آن روز با پدرم هاهنگ کردم او را ببینم حس و حال خوبی داریم از همه مهمتر مردم را کنار خود حس کردیم.
علیخانی از خواهران منصوریان سوال کرد آیا فردی را دیده اید که نقل زندگی شما زندگی اش را متحول کند و به زندگی امیدوار کند؟ که منصوریان پاسخ داد: من خودم افرادی بسیاری را دیرم که از شهرهای دوری به سمیرم امده بود تا ما را ببیند یکی از آنها گفت زندگی من کامل نابود شده بود با صحبت های شما خواهران منصوریان و دیدن برنامه ماه عسل زندگی ام تغییر کرد و این مسافت طولانی را آمده ام تا ادای دین کنم.
شهربانو منصوریان از تجربه حضور در برنامه گفت:همه بعد از برنامه دیدگاه خوبی داشتندو مردم ما را پذیرفتند واقعا احساس کردم همه مردم کنار ما هستند.
سهیلا منصوریان نیز ادامه داد: خدارا شکر مردم را کنار خود احساس کردیم بیشتر تمرینات ما  در فضای باز بود اما بعد از برنامه ماه عسل به هیچ عنوان در پارک ها نمی توانستیم تمرین کنیم چون مردم تجمع می کردند.
در فاصله میان گفت و گو با خواهران منصوریان، علیخانی نسبت به فیلتر تلگرام گلایه کرد و گفت: به دلایلی تصمیم گرفته شد تلگرام فیلتر شود و حالا از بچه ده ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله به دنبال فیلترشکن می‌گردد. این یک فاجعه ای است که برای بچه و نوجوان رقم می‌خورد لطفا به این موضوع فکر کنید نصب فیلترشکن‌ها ساده است.  


**خواستگاری پس از حضور در ماه عسل
بخش پایانی قسمت نخست ماه عسل به حضور همسران خواهران منصوری اختصاص داشت.
همسر مرضیه منصوریان که بعد از برنامه سال گذشته از او خواستگاری کرده بود گفت: بعد از برنامه سال گذشته خواهران منصوریان خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و یکی از آرزوهای بزرگ من این بود که یک هدیه به آنها بدهم کار من نقاشی سیاه قلم است، یک نقاشی کشیدم و ۲۵ ماه رمضان سال گذشته از مشهد به سمیرم رفتم وهدیه را به آنها دادم.
علیخانی دلیل جواب مثبت مرضیه منصوریان را سوال کرد که او پاسخ داد: از امید پسرم همچنین مادرم و الهه اجازه گرفتم و تحقیقات لازم را انجام دادیم و پس از مشاوره هایی که داشتم جواب مثبت را به ایشان دادم.
علیخانی ضمن تشکر از حضور خواهران منصوریان گفت : ممنون از حضور دوباره در برنامه ماه عسل می خواستیم حال خوبتان  را امسال هم در  برنامه داشته باشیم.
در پایان برنامه تیتراژ پایانی برنامه ماه عسل با صدای آرش و مسیح عدل پرور پخش شد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.