سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

اصفهان میزبان دائمی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان شد

 محمدمهدی حیدریان / قدرت الله نوروزی

سینماپرس: مراسم امضای تفاهمنامه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان میان رییس سازمان سینمایی و شهردار اصفهان در تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم امضای تفاهمنامه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان میان محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی و قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در تهران برگزار شد.

در این جلسه همچنین تفاهمنامه الحاقیه بین شهردار اصفهان و علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی مبادله شد که بر اساس آن تاریخ برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان ۸ تا ۱۴ شهریور سال جاری تعیین شد.

رییس سازمان سینمایی گفت: جشنواره های مهم جهان را به نام شهر می شناسند و برگزاری این جشنواره ها در شهرهای دیگر منطقی ندارد، مگر به دلایلی خیلی خاص که امیدواریم اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان باید به عنوان سرمایه اصفهان جا بیفتد و از این لحاظ ما نیاز به ثبات و آرامش و اعتماد داریم. امیدواریم اصفهان را علاوه بر محل دائمی برگزاری جشنواره، به عنوان پایگاه تولید محصولات سینمایی معرفی کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه ما به واسطه سینما به دولت تعهد داده ایم که ارزآور باشیم، خاطرنشان کرد: از امسال باید سینمای ایران را  با شتاب در عرصه بین الملل صاحب بازار کنیم و فیلم هایی با مخاطب کودک و نوجوان خصوصا انیمیشن از عرصه های مهم در این زمینه است. هر اقدام در حوزه سینمای کودک باید با نشانه گیری بین المللی باشد و ما از این رویکرد حمایت می کنیم.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز با تاکید بر نگاه فرهنگی و متفاوت نسبت به دوره های قبلی جشنواره گفت: نگاه ما به جشنواره کودک به عنوان یکی از موارد مهمی که در نظر داشتیم این است که همیشه در اصفهان بماند و هر سال بهتر از قبل برگزار شود.

شهردار اصفهان ضمن درخواست حمایت و نگاه ویژه به  هنرمندان اصفهانی در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد با امضای این توافقنامه شاهد اجرای دقیق برنامه ها بدون هیچ مانع و خللی باشیم.

علیرضا رضا داد مشاور ارشد سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری جشنواره سی ام و اقدامات و مذاکراتی که منجر به ایجاد انعقاد این تفاهمنامه دائمی شد، اظهار امیدواری کرد با رویکرد آینده نگری مثبت و هماهنگ که در مدیریت فعلی بین برگزار کنندگان وجود دارد در این سال و سال های آتی جشنواره در اصفهان پایدار و بی هیچ مشکلی برگزار شود.

مقررات سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان طی روز های آتی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.