شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

جمال شورجه:

برخی می خواهند با هر مضمون آلوده ای خود را در جشنواره های خارجی مطرح کنند / نگاه کن و اسکار به آثار فقط سیاسی است

جمال شورجه

سینما پرس: کارگردان سریال "موسی (ع)" درخصوص نگاه سیاسی جشنواره های خارجی همچون اسکار و کن به آثار گفت: من همواره اعتقاد دارم که فیلم‌هایی که از هر کشوری در جشنواره های خارجی پذیرفته می شوند کاملاً با نگاهی سیاسی انتخاب شده و جایزه هم می گیرند.

جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، درخصوص نگاه سیاسی جشنواره های خارجی همچون اسکار و کن به آثار گفت: من همواره اعتقاد دارم که فیلم‌هایی که از هر کشوری در جشنواره های خارجی پذیرفته می شوند کاملاً با نگاهی سیاسی انتخاب شده و جایزه هم می گیرند.

وی در همین راستا ادامه داد: سابقه برگزاری این جشنواره ها در دوره های پیشین نشان داده که تنها نگاه سیاسی در انتخاب آثار از کشورهای مختلف برای آنها مطرح است و همواره از این فیلم ها حمایت کرده و مورد توجهشان قرار می گیرد.

کارگردان سریال "حضرت موسی (ع) " درباره فیلمسازانی که در این جشنواره ها شرکت می‌کنند تاکید کرد: به صورت مرسوم و همواره فیلمسازانی که در جشنواره های خارجی شرکت می کنند با همین رویکرد که آثارشان مورد پسند جشنواره ها باشد فیلم می سازند اما به چه قیمتی.

وی در همین رابطه اذعان کرد: کارگردانانی که همواره چشم امیدشان به جشنواره های خارجی است می خواهند از کنار این جشنواره ها به اعتبار برسند اما این کسب اعتبار در قبال پشت کردن آنها به فرهنگ، اعتقادات و رسوم خود به دست خواهد آمد. اینها برای کسب رضایت جشنواره های بین المللی به تمامی داشته ها و ارزش های کشور خود پشت می کنند که از نظر من به هیچ عنوان قابل قبول و مطلوب نیست.

مشاور سریال یوسف پیامبر ادامه داد: به طور معمول این فیلمسازان که کارهایشان را برای خارجی ها می سازند جزو اپوزوسیون ها هستند و به همین خاطر است که همیشه مشتری بین المللی دارند. آثار این فیلمسازان تنها در خارج از کشور مورد توجه قرار می گیرد و اگر توجه داخلی هم به این آثار شود از سوی ستون پنجم است.

وی ساخت و حضور فیلم های سیاه نمای ایرانی در جشنواره خارجی را یک ضعف خواند و خاطرنشان کرد: جشنواره های خارجی همواره به دنبال این هستند که ایران را کشوری  پر از عیب و مشکلات نشان دهند. از نظر من سیاه نمایی در فیلمسازی نوعی پشت کردن به آرمان های انقلاب و همچنین باورهای مردم ایران است. برخی می خواهند با هر مضمون آلوده ای خود را در جشنواره های خارجی مطرح کنند. در حالیکه هیچ توجهی به هویت خودشان ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.