شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶

«سایه نابودی»؛ روایت آخرین مبارزات فاطمیون برای حذف سیطره داعش بر دیرالزور+ تیزر

حجت الاسلام ساسان فلاح‌فر

سینماپرس: حجت‌الاسلام ساسان فلاح‌فر، کارگردان و تهیه‌کننده مستند «سایه نابودی» گفت: «اتفاقات ویژه‌ای در این عملیات‌ها افتاد از جمله اینکه حدود ۵۰۰ نفر در ۱۰ اتوبوس داعشی خود را تسلیم نیروهای فاطمیون و در این مستند تصاویرش را داریم. می‌دانند با فاطمیون نمی‌توانند در بیفتند.»

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام ساسان فلاح‌فر، کارگردان و تهیه کننده مستند «سایه نابودی»، در رابطه با این مستند در گفت‌وگو با یک خبرگزاری بیان کرد: مستند «سایه نابودی» در رابطه با آخرین عملیات‌های فاطمیون که منجر به اتمام سیطره داعش در دیرالزور سوریه است، تهیه شده است. اتفاقات ویژه‌ای در این عملیات‌ها افتاد از جمله اینکه حدود ۵۰۰ نفر در ۱۰ اتوبوس داعشی خود را تسلیم نیروهای فاطمیون و در این مستند تصاویرش را داریم. این افراد خودر ا تسلیم می‌کنند چون می‌دانند یا باید کشته شوند و یا تسلیم شوند. می‌دانند با فاطمیون نمی‌توانند در بیفتند. واقعیتی که در جنگ سوریه اتفاق افتاد.

وی افزود: اتفاقات دیگری در این مستند به تصویر کشیده شده است از جمله نوع رفتار فاطمیون با مردم شهر حین پاکسازی است. خانواده هایی که با داعش در زمان حکومتش همکاری داشتند و حالا رفتار با این افراد وقتی به اسارت گرفته می‌شوند. وقتی مستند دیده می‌شود یاد بچه‌هایی که توسط داعش به اسارت گرفته شدند، زنده می‌شود. ما تصاویری از رفتار آن‌ها وقتی بچه‌های ما را به اسارت می‌گیرند، نداریم ولی تصاویر رفتار نیروهای فاطمیون را با اسرای داعشی داریم و می‌توانیم با کمی فکر در این باره قیاسی داشته باشیم که رفتار کدام یک نزدیک به اسلام است.

حجت‌الاسلام فلاح فر با اشاره به  زمان پخش مستند از صدا و سیما گفت: این مستند تولید مشترک مرکز رسانه‌ای فاطمیون و مرکز حقیقت است که فردا؛ در روز یکشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد. این مستند دو نسخه ۳۰ دقیقه‌ای و ۴۲ دقیقه‌ای دارد. فردا مستند ۳۰ دقیقه ای پخش می‌شود و نسخه دیگر از شبکه‌های دیگر پخش خواهد شد. بخش‌هایی از کار در این نسخه اول وجود ندارد. سرنوشت برخی اتفاقات در شهر و بعضی اتفاقات جنگ شهری موقع پاکسازی فقط در نسخه دوم است.

وی در ادامه تصریح کرد: در شهر نیروهای داعش در مقابله با رزمندگان مقاومت، یک عده به رقه فرار کردند، یک عده تسلیم شدند و تعدادی هم در شهر مانده بودند تا سرعت رزمنده‌ها را کمتر کنند. عده‌ای که فرار کردند اینقدر با سرعت منطقه را ترک کرده بودند که کارگاه‌های تولید انتحاری‌شان و ابزارها و مواد منفجره‌ای که برای ساخت تله استفاده می‌کردند را رها کرده بودند. بچه‌های فاطمیون آن‌ها را کشف و پاکسازی کردند.

کارگردان و تهیه کننده مستند سایه نابودی با بیان نقش براب شدن نقشه‌های شوم آمریکا گفت: فاطمیون توانست نقشه آمریکا را درباره نفوذ داعش از بین ببرد. آمریکا داعش را به آن مناطق کشانده بود تا در آرامش قوت بگیرند و دوباره حمله کرده و برخی شهرها را از دست نیروهای مقاومت بگیرند ... اما رزمندگان فاطمیون قبل از اینکه آن‌ها اقدامی کنند توانست حرکتشان را از بین ببرد و از این دست اتفاقات خیلی کم در سوریه پیش آمده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.