شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

«شبکه کودک» ماه رمضان ۲۴ ساعته می شود؟

محمد سرشار

سینماپرس: محمد سرشار مدیر شبکه کودک بیان کرد که برخلاف ۲ سال گذشته شبکه کودک ماه رمضان امسال ۲۴ ساعته نمی شود.

به گزارش سینماپرس، محمد سرشار مدیر شبکه کودک درباره برنامه های ماه رمضان این شبکه و رویکردی که دارند در گفتگو با یک خبرگزاری بیان کرد: شبکه کودک برای ماه رمضان و در ادامه آن تابستان به یک رویکرد می پردازد و آن هم سواد رسانه ای و مشارکت با «زیست بوم درسا» است که از طریق مجموعه «مل مل» سراغ این مهم می رود.

وی ادامه داد: ما امیدواریم امسال بتوانیم با همکاری مشترکی که بین شبکه و «زیست بوم درسا» شکل گرفته است به خوبی این اتفاق را رقم بزنیم. «زیست بوم درسا» محیطی است که به شکل فضای مجازی برای بچه ها درست شده است و سیم کارت هایی مخصوص بچه ها دارد، فروشگاه اپلیکیشن دارد و از «وی او دی» اختصاصی برخوردار است و ما امیدواریم همکاری مشترکی با این زیست بوم داشته باشیم.

مدیر شبکه کودک با اشاره به اینکه امسال برخلاف سال های گذشته شبکه کودک در ماه رمضان ۲۴ ساعته نمی شود، عنوان کرد: ما دیگر برنامه ها را به صورت ۲۴ ساعته در ماه رمضان روی آنتن نخواهیم برد و برنامه ها به روال سابق تا ساعت ۲۲ شب پخش می شود. غیر از مجموعه «مل مل» که به تازگی روی آنتن رفته است و در ماه رمضان ادامه دارد، مجموعه شادی را هم داریم که در ماه مبارک رمضان پخش می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت تعداد ساعات شبکه، نمی توانیم موضوعات زیادی را به عنوان محور و سوژه قرار بدهیم و فقط امسال در رده خردسال بحث آموزش های پیش دبستانی را داریم. حدود ۸۰ درصد خردسالان در کشور ما به مهدکودک نمی روند و آموزش هم نمی بینند در حالیکه در کشورهای پیشرفته درصد کودکانی که به مهدکودک می روند بالاست پس ما باید این آموزش ها را برایشان فراهم کنیم.

سرشار اضافه کرد: سال گذشته تجربه خوبی در این زمینه داشتیم و امسال هم امیدواریم این تجربه را ادامه دهیم و به خردسالانی که در کنار مادرانشان هستند حدود یک ساعت در روز آموزش دهیم.

مدیر شبکه کودک در پایان با اشاره به جشنواره پویانمایی تلویزیون نیز عنوان کرد: مهمترین دلیل حضور شبکه کودک در جشنواره پویانمایی کمک به پیوست تجاری آثار انیمیشن است چرا که اگر این آثار پخش مناسبی داشته باشند و درصد بالایی از محبوبیت را روی آنتن پیدا کنند تهیه کنندگان به راحتی می توانند آثار خود را نزد سرمایه گذاران ببرند و نسبت به تولید آثار تجاری، توزیع در شبکه نمایش خانگی و  فروش آثار اقدام کنند چراکه یکی از ملاک های ارزشمند دانستن اثر، حضور در جشنواره ها و دیگری پرمخاطب بودن آن است.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.