جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

عرضه «کتاب تصویر» ژان لوک گدار در قالب نمایشگاه

ژان لوک گدار

سینماپرس: ژان لوک گودار فیلم «کتاب تصویر» را در قالب نمایشگاهی در فضای بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مترمربع به نمایش می گذارد. وی همچنین در فیلم «وندردی رابینسون» که حول محور نامه نویسی ها و مکاتبات بین گدار و ابراهیم گلستان، می باشد، بازی خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، ژان-لوک گدار نماد موج نوی سینمای فرانسه می خواهد جدیدترین فیلمش یعنی «کتاب تصویر» را که در فستیوال فیلم کن در بخش رقابتی حضور دارد، در قالب نمایشگاهی در پاریس، مادرید، نیویورک و سنگاپور در معرض دید عموم بگذارد.

این تور چند شهره توسط تیم سازنده فیلم تهیه می شود. فابریس آرانیو از کمپانی کاسا آزول به ورایتی گفت که مشغول مذاکره با موزه بوبورگ در پاریس، آرته رینا سوفیا در پاریس و گالری ملی در سنگاپور هستند.

این نمایشگاه در فضایی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مترمربع برگزار می شود و تصاویری از فیلم گدار را نشان می دهد تا تجربه ای پویا و فعال برای بازدیدکننده به ارمغان بیاورد.

آرنو با مقایسه کردن «کتاب تصویر» با «گوئرنیکا» اثر پابلو پیکاسو گفت: کسانی که نمایش را کشف می کنند از میان جنگلی از تصاویر و صداها حرکت خواهند کرد. البته تفاوت این ۲ این است که «گوئرنیکا» به یک بخش تاریخی مربوط بود و «کتاب تصویر» نمایانگر ۲۰۰ سال تاریخ است و بینش هایی نسبت به دنیای امروز فراهم می کند.

از سوی دیگر، گدار که به ندرت در فیلم ها بازی می کند در فیلم «وندردی رابینسون» نقش آفرینی خواهد کرد. این فیلم حول محور نامه نویسی ها و مکاتبات بین گدار و ابراهیم گلستان، فیلمساز و چهره ادبی ایرانی خواهد چرخید.

فیلم «وندردی رابینسون» با حمایت آرته، شبکه معروف فرانسوی-آلمانی ساخته می شود.

غیر از «وندردی رابینسون»، کمپانی های کاسا آزول و اکران نوآر پروداکشنز قرار است فیلم «دریاچه» را با همکاری هم بسازند که درامی است با نقش آفرینی کلوتیلد کورو و برنارد استم، ملوان شناخته شده فرانسوی.

«کتاب تصویر» امروز جمعه پیش نمایش جهانی خود را در فستیوال کن تجربه می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.